Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Druhý ročník Czech Hackathonu se nesl v duchu nespoutané kreativity

redakce 13.11.2014

Na akci v prostorách TechSquare dorazilo celkem 60 účastníků a necelé dvě desítky přednášejících a mentorů. Zastřešujícím tématem letošního ročníku byl Life Hacking. 

Pořádání hackathonů se stalo celkem běžnou součástí aktivit IT firem po celém světě.  Tento trend se promítl také v České republice, často se však jedná o eventy pořádané pouze jednou firmou. „Tento typ akce má z našeho pohledu nepříjemnou pachuť firemního vymývání mozků. Ať už do vás cpou produkty, technologie, nebo jak je úžasné pracovat právě pro ně. Tento tvrdý marketing nejde dohromady s pravou myšlenkou hackathonu – má to být zábavné, zajímavé a člověk by se měl něco naučit od ostatních lidí,“ říká k pořádání společného 2. ročníku Pavel Šuk ze společnosti Kerio.

10805586-831069963622143-4039325582555009758-n-nahled

První ročník Czech Hackathonu se uskutečnil v říjnu loňského roku a točil se kolem tématu cloudu a mobilních aplikací. Pro letošní rok zvolili organizátoři zastřešující téma Life Hacking. „Auto bez řidiče, květináč, který tweetne, když potřebuje zalít, lednička, které vám řekne, na co máte chuť. Life Hacking je téma, díky kterému může vzniknout řada velmi praktických a užitečných řešení pro každodenní život nás všech,“ odpovídá Michal Šrajer ze společnosti Avast na otázku, proč si zvolili zrovna toto téma.

A jaké projekty během necelých 60 hodin vznikly? Byly to například Smart Tooth Brush, Zahrajeme.cz, Jetlag guru nebo Semantic Surveillance. Podrobnější informace ke všem realizovaným projektům jsou k dispozici na odkazu https://github.com/…ackathon2014.

Vítězným projektem se nakonec stala Semantic Surveillance.  „Technologie „semantic surveillance“ účastníky zaujala zřejmě proto, že dosáhla výborného poměru práce vs. efekt. Za tři hodiny vývoje jsem mohl předvést krabičku, která nahlas vyslovuje, co vidí (např. „auto“, „osoba“, „rostlina“) a přitom má silný komerční potenciál inteligentního dohledového systému, který dokáže v reálném čase i sledovaném „rozumět“ a podle toho adekvátně reagovat,“ popsal v krátkosti Ondřej Veselý za vítězný team.

Samotní organizátoři však ocenili všechny nápady. „Viděl jsem hodně snahy o propojení hardware & software hlavně za použití Arduina, což bylo rozhodně velmi zajímavé zpestření. Nejzajímavější mi letos přišli právě hardware projekty. Osobně se mi nejvíc líbila čtečka barev, měli super nápad, inovativní a podle mě hlavně dotažené řešení – web, crowdsourcing rozvoj databáze, mobilní app, i hardware prototyp. Za mě super a doufám, že za rok to dáme zase dohromady," říká s nadšením v hlase Jiří Tobolka za Good Data. A jeho spoluorganizátor ze Socialbakers, Jiří Kolařík dodává: „Bylo úžasné být součástí toho, kdy se teamy – často původně neznámých lidí – pustí s neuvěřitelnou vervou do projektu, který na začátku vypadá bláhově a na konci Hackathonu team hrdě prezentuje hotové řešení nebo funkční prototyp. Ta energie je neskutečná. Za tři dny je možné posunout hranice a dá se hacknout ledacos!


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud