Přejít k hlavnímu obsahu

Politika na internetu

redakce 15.10.2013
info ikonka
Zdroj:

Tématům souvisejícím s politikou se v Chipu většinou vyhýbáme. Vzhledem k blížícím se důležitým volbám jsme však udělali výjimku a prozradíme vám, jak jsou na tom jednotlivé strany z hlediska využívání moderních technologií.

Většina lidí považuje politiku za něco, na co lze jen nadávat a co je možné jen odsuzovat. Pravda ale je, že i v politice jsou lidé jako my a že političtí představitelé dělají pouze to, co jim my dovolíme. Jednou z možností, jak ovlivnit to, co se bude v našem státě v následujících letech dít a jakým směrem se budou ubírat naše životy, jsou volby. Jednotlivé politické strany se před nimi snaží prezentovat své názory a předsevzetí a na nás voličích je, abychom si zvolili tu pravou. Mezi typické způsoby přesvědčování voličů dříve patřily předvolební mítinky, inzeráty v novinách nebo venkovní billboardy. S postupujícím 21. stoletím však začínají být tyto metody spíše pro smích – mítinky se mění na výdejnu párků nebo koncerty populárních umělců a většina billboardů je na hranici parodie. Nesympatické obličeje v kombinaci s hesly jako vystřiženými z dob reálného socialismu mají jen minimální šanci přesvědčit běžného voliče. S příchodem internetu se však objevilo médium, které stranám umožňuje komunikovat jak se svými členy, tak s lidmi, kteří jim dají svůj hlas. Bohužel většina politických subjektů jej (doufejme, že ne vědomě) více či méně ignoruje a stále spoléhá na metody z přelomu minulého století. V souvislosti s letošními volbami se ale situace alespoň trochu zlepšila a začínají se objevovat první vlaštovky, které se snaží ke komunikaci používat moderní technologie. Podle očekávání expertů si politické subjekty brzy uvědomí, že internet má doma téměř každý a že sociální sítě jsou ideálním místem, kde mohou komunikovat s těmi, kteří je živí. Na straně druhé budeme doufat, že i lidé si uvědomí, že volby nejsou jen příležitostí pro procvičení sprostých slov a vhození papírku se jménem stále stejné strany.

My jsme se rozhodli podívat na to, které z hlavních politických stran dokázaly prolomit letitá tabu a v rámci předvolební kampaně využít i moderní technologie. Zaměřili jsme se na hodnocení WWW stránek, prozkoumali jsme sociální sítě (Facebook a Twitter) a prozradíme vám, co se jednotlivým subjektům povedlo, a co nikoliv. Protože se do předčasných voleb přihlásilo 24 politických stran a hnutí, není v našich silách otestovat všechny. Na základě volebního průzkumu jsme tedy zvolili osm nejsilnějších stran a průzkum jsme provedli pouze u nich.

  • Tento článek najdete v Chipu 11/2013.
volbyt-nahled

Když se řekne Twitter, příznivcům politiky a humoru se rozhodně vybaví profil falešného knížete…


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme