Kterýkoli uživatel internetu se jen velmi těžko skryje před sledovacími aktivitami Googlu. Souvisí to samozřejmě s tím, že Google nabízí mnoho šikovných a užitečných služeb. Především jde o nejlepší internetový vyhledávač, nejpoužívanější streamovací platformu na internetu, stejně jako vyspělou e-mailovou službu nebo on-line kancelářské aplikace. Google je zkrátka úplně všude, takže si na jeho servery ukládáme osobní data a fotografie, a také je tvůrcem nejrozšířenějšího webového prohlížeče i mobilního operačního systému na světě, za který výrobci smartphonů, tabletů i dalších zařízení poháněných Androidem nemusejí platit jakékoli poplatky.
Obchodní model Googlu ve vztahu ke koncovým uživatelům není postaven na platbách za využívání jejich služeb. Uživatelé platí za služby Googlu nikoli penězi, ale svými osobními údaji. Google již roky sbírá údaje o stamilionech uživatelů svých služeb po celém světě a je přitom velmi úspěšný v jejich zpracování a následném prodeji s cílem přesnějšího cílení internetové reklamy. I když se někdo rozhodne, že služby Googlu nebude využívat, stejně se nevyhne internetovým stránkám, na kterých Google zobrazuje reklamu a sleduje reakce návštěvníků webu. Uniknout z dosahu Googlu na internetu je zkrátka velmi náročné.
Jen těžko bychom se ale internetu zcela vzdali, takže si v květnovém Chipu raději ukážeme, jak do značné míry zkrotit špehovací aktivity Googlu a ubránit si na síti co možná nejvyšší úroveň soukromí.