BYD supersport
Podle čínských regulačních dokumentů (MIIT) dosahuje U9 maximální rychlosti 350 km/h a má výrazně upravenou aerodynamiku oproti standardní verzi U9 (která má „jen“ 960 kW). Track Edition dostala pevné karbonové zadní křídlo a nastavitelný difuzor, aby maximalizovala přítlak a stabilitu při vysokých rychlostech.
Hlavní technické parametry:
- Rozměry: délka 4 991 mm, šířka přes 2 000 mm, rozvor 2 900 mm
- Hmotnost: 2 630 kg
- Baterie: lithium-železo-fosfátová (LFP)
- Dojezd: až 450 km
- Nabíjení: až 500 kW – z 30 na 80 % za 10 minut
- Podvozek: přední dvojité lichoběžníky, zadní víceprvková náprava
Součástí je i BYD DiSus-X aktivní řízení karoserie, které dokáže provádět extrémní manévry, například jízdu na třech kolech nebo synchronizované naklánění celé karoserie.
Mohlo by vás zajímat
Na jedno nabití až do Splitu? Čínský BYD testuje akumulátor, na který byste dojeli přes 1 000 km

BYD Yangwang U9 Track Edition | Rimac Nevera | Lotus Evija | |
Výkon | 3 019 PS (2 220 kW) | 1 914 PS (1 408 kW) | cca 2 000 PS (1 500 kW) |
Počet motorů | 4 samostatné elektromotory | 4 elektromotory | 4 elektromotory |
Max. rychlost | 350 km/h (testováno až 392 km/h) | 412 km/h | cca 320 km/h |
Zrychlení 0–100 km/h | dosud neupřesněno, odhad ~2,0 s | 1,85 s | cca 3,0 s |
Dojezd (WLTP) | až 450 km | cca 550 km | cca 400 km |
Baterie | Lithium-železo-fosfát (LFP) | Lithium-iontová | Lithium-iontová |
Hmotnost | 2 630 kg | cca 1 950 kg | cca 1 680 kg |
Podvozek a aerodynamika | Aktivní aerodynamické prvky, DiSus-X řízení karoserie | Aktivní aerodynamika | Aktivní aerodynamika |
Nabíjení | až 500 kW (z 30 na 80 % za 10 min) | cca 350 kW | cca 350 kW |
Cena | Neznámá (pravděpodobně vysoko nad 3 mil. EUR) | Okolo 2 milionů EUR | Okolo 2 milionů EUR |
Výkon a testování
U9 Track Edition už podle dostupných informací na testovacích tratích dosáhl rychlosti téměř 392 km/h a zajel působivý čas na Nürburgringu. BYD údajně plánuje další rekordní jízdy, včetně testů na německém ATP okruhu v Dolním Sasku. BYD označuje tento model za vlajkovou loď značky Yangwang a jasný signál, že se Čína chystá konkurovat nejlepším evropským a americkým výrobcům supersportů. Datum uvedení na trh zatím nebylo oznámeno.
Zdroj: BYD, Carnews China, Car expert