Přejít k hlavnímu obsahu

Na jedno nabití až do Splitu? Čínský BYD testuje akumulátor, na který byste dojeli přes 1 000 km

Jiří Palyza 06.07.2025
Prodejní autosalon BYD
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

Dojezd 1 500 kilometrů a doba nabíjení 12 minut: mnoha současným majitelům elektromobilů to může znít jako sen. Podle nejnovějších informací čínského BYD má výrobce v plánu takové baterie vyrábět do deseti let, a to ve velkém. Očekává se i cenový skok: je ovšem otázkou, zda nahoru či dolů.

Kapitoly článku

Nový BYD superakumulátor: nynější stav a očekávání

Čínský výrobce automobilů BYD se více než deset let věnuje vývoji technologie baterií s pevným elektrolytem, které jej využívají namísto běžného kapalného elektrolytu. Pevné baterie jsou považovány za klíčovou technologii pro další rozvoj elektromobility.

Očekává se, že ve srovnání s tradičními lithium-iontovými bateriemi s kapalným elektrolytem nabídnou vyšší energetickou hustotu, delší dojezd, kratší dobu nabíjení a vyšší úroveň bezpečnosti.

Mohlo by vás zajímat

Testování a další plány čínského výrobce

BYD testoval své první pevné bateriové články s kapacitou 20 a 60 Ah už v loňském roce. Podle dostupných informací plánuje začít baterie instalovat do svých prvních sériových vozidel v roce 2027. Hromadná výroba je plánována na rok 2030.

V posledních týdnech se objevily spekulace, že BYD už instaluje pevné baterie do svého oblíbeného modelu elektromobilu Seal a zahájil s nimi silniční testy. Společnost však tyto zprávy oficiálně popřela a uvedla, že v tuto chvíli nemá žádné bližší informace a první model ani parametry prozatím nebyly oficiálně oznámeny.

Elektromobil BYD Seal
Zdroj: BYD
Podle některých informací, které se objevily na internetu, BYD už údajně testuje akumulátory s pevným elektrolytem ve svém modelu Seal. Automobilka však tyto informace dementovala.

Technické parametry: hodnoty jsou více než slibné

Podle zpráv z čínských médií by pevné baterie BYD měly dosahovat energetické hustoty až 400 Wh/kg, což je téměř dvojnásobek oproti současným moderním lithium-iontovým bateriím. Na internetu se objevily také informace, že baterie by mohla nabídnout dojezd až 1 500 kilometrů a dvanáctiminutové nabíjení.

Některé spekulace dokonce zmiňovaly celkový dojezd až 1 875 kilometrů (dle čínského testovacího cyklu CLTC) při nabití na 80 %. Tyto hodnoty však také nebyly oficiálně potvrzeny.

BYD deklaroval záměr nabídnout do konce desetiletí baterie s pevným a kapalným elektrolytem za stejnou cenu. Pokud by se podařilo dosáhnout cenové parity, znamenalo by to zásadní průlom, protože pevné baterie konstrukčně umožňují vyšší energetickou hustotu a kratší dobu nabíjení než tradiční baterie s kapalným elektrolytem. Problémem však zůstávají otazníky kolem životnosti a vyšší výrobní náklady.

Mohlo by vás zajímat

Konkurence v branži také hledá nové možnosti

Na vývoji pevných baterií pracují i další světové automobilky, například Mercedes, BMW, Volkswagen, Stellantis a Nissan. Některé z nich již zahájily silniční testy vlastních prototypů, které jsou osazené pevnými bateriemi. Očekává se, že první sériové modely s touto technologií se na trhu objeví v letech 2027 až 2028.

Mohlo by vás zajímat

Testovací program běží na plné obrátky

BYD zdůrazňuje, že zahájení masové výroby pevných baterií je ještě otázkou několika let. Veřejnost by proto měla být z hlediska informací o konkrétních modelech a jejich parametrech obezřetná, dokud nebudou oficiálně potvrzeny.

Firma BYD však pokračuje v testovacím programu a dlouhodobě má ambice stát se lídrem v oblasti inovací bateriových technologií.

Zdroj: Electrek, CarNewsChina

7 000 elektromobilů na palubě: čínské transportní monstrum míří do Evropy


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme