Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

E-commerce ve světě: zákazníci utratili na internetu 1.552 miliard dolarů

redakce 20.12.2014

E-commerce získává po celém světě stále více na popularitě a to nejen u nás, ale i ve světě. 

V roce 2013 si našlo cestu na internet okolo 4,1 miliardy lidí a většina z nich si pak online nakoupila zboží či služby, a to v celkové hodnotě 1.552 USD. V porovnání s rokem 2012 tak došlo k nárůstu o 23,6 %. V roce 2014 se pak čeká další nárůst o 22,9 %, což by znamenalo celosvětové obraty ve výši 1.907 miliard dolarů. O rok později se pak očekává další růst o 18 % na 2.251 miliard dolarů. Největšího růstu online obratů, a to o 44,6 %,  dosáhl v roce 2013 region Asie a Pacifiku. Při celkových obratech 567,3 miliard USD se tak jedná o oblast s největšími obraty internetového obchodu na světě, přičemž nepřekvapí, že hlavním tahounem tohoto růstu je Čína. Evropa dosáhla v loňském roce v e-commerce obratů 482,3 miliardy a Severní Amerika 452,4 miliardy dolarů.

Nárůst e-nakupování v asii není žádné překvapení, protože rozvoj a zvyšující se životní úroveň v asijských zemí, spolu s kombinací internetových obchodů s širokou nabídkou zboží za dobré ceny – co víc si pro rozvoj internetového nakupoání přát?

Mezi jednotlivými státy v roce 2013 ještě dominovaly Spojené státy s 419 miliardami dolarů před druhou Čínou. Ta dosáhla růstu online obratů o neuvěřitelných 78,5 %, což v dolarech znamená 328,4 miliard. V roce 2014 se již očekává posun Číny na celosvětově první místo – a tomu nahrává i rozvoj e-shopů. Například čínský internetový prodejce Alibaba Group při nedávném vstupu na burzu získal prodejem hlavního balíku akcií 21,8 miliardy dolarů a jeh akcie naustále rostou.

. S odstupem za těmito dvěma giganty jsou pak Velká Británie (142,3 mld. USD), Japonsko (136,7 mld. USD) a Německo (84,2 mld. USD), které tak tvoří světovou TOP 5 e-commerce. Česká Republika v roce 2013 oproti tomu dosáhla na e-obraty v hodnotě 70 mld. Kč, tedy přibližně 3.1 mld. dolarů. Růst české e-komerce je pak dlouhodobě okolo 15 % ročně.

Průměrné útratě na jednoho nakupujícího vévodí Severní Amerika a Evropa s 1.928 USD, respektive 1.828 USD na hlavu. Oproti tomu v regionu Asie – Pacifik byl v roce 2013 průměr 1.268 USD. Vůbec nejvíce ze všech utráceli na internetu Britové (3.471 USD), Američané (2.216 USD) a Australané (2.167 USD). Čína s 1.087 USD na hlavu naopak chybí v TOP 10.

Všechny tyto informace vychází z nejnovější studie Global B2C E-commerce Report, která byla připravena pod záštitou asociace Ecommerce Europe, jejímž českým členem je Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Report vytvořila nezisková organizace Ecommerce Foundation, která pomáhá společnostem i celým odvětvím s vylepšením jejich e-commerce aktivit pomocí praktických výzkumů a podpory sdílení informací a benchmarkingu. Data ve studiích připravených Ecommerce Foundation používají standardy  Global Online Measurement Standard for E-commerce (GOMSEC) sestavené ve spolupráci s národními asociacemi a agenturou GfK.

2014-02-infographic-global-01-nahled


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud