Menu

Videa na YouTube už nikdy nebudou jako dřív! Rozjíždí se vykradený formát Shorts

02.02.2023 12:30 | Jakub Fišer + Přidat komentář
Videa na YouTube už nikdy nebudou jako dřív! Rozjíždí se vykradený formát Shorts

Videa na YouTube už nikdy nebudou jako dřív! Rozjíždí se vykradený formát Shorts | foto: StockSnap / Pixabay

Videoplatforma YouTube zažila za 18 let své existence velké změny, skoro by se dalo říct až revoluce. Dnes je to platforma, která obsahuje nejvíce videí na internetu a živí miliony lidí. V roce 2023 však YouTube očekává další velkou revoluci v konzumaci obsahu.

YouTube byl spuštěn v únoru 2005, původně se o něm dokonce zamýšlelo jako o internetové seznamce. Dnes je to produkt, který používá měsíčně 2,5 miliardy lidí, každý den přehraje obsahu přes 1 miliardu hodin a vydělává desítky miliard amerických dolarů, mimo jiné i díky předplatnému YouTube Premium – zejména ale kvůli reklamě před, po a během videí.

Krátká videa YouTube Shorts

V létě 2021 byl na platformě YouTube spuštěn nový formát videí s názvem Shorts. Jde o krátké, maximálně 60sekundové záběry točené na výšku nebo maximálně ve formátu čtverce. Tuto novinku YouTube představil jako konkurenci pro čínskou sociální síť TikTok, která nabírala ohromné popularity.

Na začátku roku 2023 je však situace trochu odlišná. YouTube vidí v Shorts velký potenciál, dost možná větší než v běžných videích. Kratičké záběry se staly populární zejména v USA a v Indii, kde dochází k částečným či úplným zákazům aplikace TikTok – YouTube tedy nabízí funkční alternativu, podobně jako třeba Instagram a Reels.

| Zdroj: YouTube Creators / YouTube

Vloni začal YouTube odměňovat hrstku vybraných tvůrců za jejich úspěch s Shorts – zhruba 3000 lidí zařadil do betaverze partnerského programu. S lednem 2023 se však všechno mění a YouTube Shorts se letos nebo příští rok může stát dominantním formátem na platformě.

Jak je to možné? YouTube totiž oficiálně začíná zařazovat do svého profesionálního partnerského programu i tvůrce, kteří se specializují čistě na produkci krátkometrážních videí. Znamená to, že tvůrci s minimálně 1000 odběrateli a 10 miliony zhlédnutí za posledních 90 dní mohou dostávat finanční ohodnocení.

Není sebemenší pochyb o tom, že právě toto rozhodnutí YouTube může postupně změnit portfolio videí na platformě YouTube. S tím, jak víc a víc uživatelů konzumuje videoobsah přes telefon, je velmi pravděpodobné, že v příštích letech bude ubývat klasických širokoúhlých videí a přibývat těch na výšku.

Zdroj: YouTube

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

    shorts

    Naprostá většina VERTIKÁLNÍCH videí je absolutní stupidita.

    Reagovat na komentář

    nic pro mně

    No asi tak – na pár těch videí jsem se podíval ale je to utrpení koukat na ty nudle na velké širokoúhlé obrazovce, takže pokud by značná část obsahu YouTube byla k dispozici jen v tomto formátu tak v ten okamžik ruším předplatné YouTube Premium :-D

    Reagovat na komentář

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení