Grafický program by měl být schopen měnit teplotu barev. Další problém vzniká při fotografování pusté zimní krajiny. Těžko se pak vyhnete tomu, aby snímek vypadal nudně. Z toho důvodu se do záběru snažte dostat nějakou postavu. Pokud se bude pohybovat, tím lépe.
Poznámka: Vyfotografovat bílou zasněženou krajinu není pro fotoaparát jednoduché, zvláště když použijete automatickou expozici. Může pak dojít k paradoxní situaci, kdy budou vaše fotografie podexponované a čistě bílý sníh na nich bude vypadat jako šedý. To je způsobeno tím, že fotoaparát vnímá při měření expozice objekt jako velmi jasný a přizpůsobí tomu nastavení. Logicky pak nastaví kratší expoziční čas nebo nastaví nevhodnou clonu. Abyste se tomu vyhnuli a na vašich snímcích byl skutečně čistě bílý sníh, musíte zvolit některý z následujících postupů.
Pro fotografa je nejpohodlnější a nejjednodušší použít scénický režim „sníh“ (často i pláž), jestliže ho fotoaparát nabízí. Trochu zkušenější fotografové pak mohou využít funkce kompenzace expozice. Dalším doporučeným postupem je nastavit clonu „+1“. Pro jistotu také můžete vyfotografovat více snímků s různým nastavením a doma u počítače pak vyberete ten, který vyšel nejlépe. Tuto techniku ale těžko použijete, pokud fotografujete pohybující se objekt. Nejlepší „barevná nálada“ je i v zimním období ráno. Zimní rána poskytují zlatý odstín. Ti, kteří si přivstanou do slunečného dne, tak mají výhodu v měkkých a harmonických barvách a v dlouhých stínech. A pokud v noci sněžilo, časné ranní hodiny nabídnou i další výhodu v tom, že krajina nebude narušena stopami po lidech a dopravních prostředcích.