Dnešní moderní servisy už nejsou malé dílny s několika stoly, pájkou a měřicím přístrojem. Podobají se spíše výrobním továrnám, více než o opravy se jedná o výměny a každý technik má své přesné úkoly. Jako příklad nám v článku posloužilo servisní středisko Acer, otevřené v roce 2005 v Brně. V nové hale na ploše 2 300 m2 tu funguje velkokapacitní provoz zajišťující zakázky z Česka (40 % kapacity), dále ze Slovenska, Polska, Maďarska a Rakouska. Pracuje tu 120 lidí, z toho přes 40 techniků. Opravují tu všechna zařízení Acer: notebooky a desktopy, monitory, tablety a smartphony a také projektory. Servis si díky množství zakázek a nutné kapacitě může dovolit úzkou specializaci svých techniků na jednotlivé druhy zařízení. Důležitou součástí celého provozu je i kontaktní centrum s dvaceti operátory. Ti tvoří důležitou součást celého procesu – přijímají telefonáty koncových zákazníků i obchodníků, kterým se vracejí porouchaná zařízení. Zodpovídají dotazy, filtrují skutečné opravy od poruch, které je možné vyřešit po telefonu, a otevírají servisní případy.
Jaká je organizace práce, kolik zvládne jeden technik zakázek denně a jak se prověřuje celý systém oprav se dozvíte v naší reportáži.
Velkokapacitní provoz servisu notebooků a spol.