Moc drahé mercedesy?
Společnost Daimler Truck nedávno upravila svou firemní politiku v oblasti služebních vozidel. Vedoucí pracovníci společnosti již nemusejí jezdit výhradně modely Mercedes, ale mohou si zvolit i vozidla jiných výrobců. Manažeři Mercedesu tak teď mohou jezdit v BMW, Audi, ale třeba i ve škodovce.
Hlavní důvody změny jsou ekonomické. Ceny modelů Mercedes-Benz v posledních letech vzrostly, zejména u oblíbených firemních vozů, jako je třída E. (Modely třídy E přitom nejsou elektrické, jedná se o tradiční vozy s benzínovými a naftovými motory, případně hybridy.) Faktem je, že už prakticky neexistují dostupné mercedesy.
Automobilka Mercedes-Benz ještě donedávna očekávala, že do konce desetiletí budou polovinu jejich prodejů tvořit elektrifikované vozy (plně elektrické a hybridní). V únoru však firma varovala, že elektromobily zůstanou kvůli pomalejší poptávce, než se očekávalo, ještě několik let dražší než vozy se spalovacími motory, a přiznala nedostatečný zájem spotřebitelů o elektromobily.
Nabídkou možnosti výběru jiných značek se Daimler Truck snaží snížit ekonomickou zátěž společnosti a jejích zaměstnanců. Je to proto, že v německé firmě každý, kdo si vybere vůz, jehož měsíční leasingová splátka přesahuje pevně danou částku, si musí připlatit z vlastní kapsy.
Mohlo by vás zajímat
Kulturní střet v německé Tesle: Musk zuří kvůli nemocenské

Dopad na automobilový průmysl
Automobilky tradičně podporovali své zaměstnance, aby využívali vozy vlastních značek, patří to k jednotné firemní image. Otevření se jiným značkám by mohlo vést k tomu, že i ostatní výrobci přehodnotí svou dosavadní politiku v oblasti služebních vozů.
Krok je to však neobvyklý. Jak by asi reagoval trh na informaci, že zaměstnanci Applu v rámci úspor používají raději jiné levnější telefony než iPhony?
Zdá se, že vývoj cen (nejen) luxusních vozů v posledních letech už očividně naráží na své limity i u samotných výrobců. Podnět k vytváření různorodého vozového parku firemních vozů může na druhou stranu poskytnout zpětnou vazbu pro další vývoj produktů. Výrobci by se mohli konečně více zaměřit na vývoj nových úsporných modelů, které by se prosadily i ve vnitropodnikovém srovnání.