Problémy s výdejními boxy
Zejména během na objednávky náročnějších období se boxy rychle plní a mohou nastat komplikace. Český telekomunikační úřad (ČTÚ) varoval, že podmínky vyzvedávání se liší podle provozovatele a mohou být matoucí.
Většina společností nechává balíček v boxu 2–3 dní (např. Zásilkovna, Alza, DHL), stejně tak třeba PPL Parcelboxy jen 3 dny. Pokud nestihnete zásilku vyzvednout včas, může být automaticky vrácena zpět odesílateli.
A pozor – například u Balíkovny spravované Českou poštou platí, že při maximálním vytížení na vás zásilka na prodejně počká jen necelý den – většinou do 7 hodin druhého pracovního dne. Opět, ve většině případů však platí, že zásilka čeká alespoň 48–72 hodin.

Zásilka v jiném boxu? I to se může stát
Zejména před Vánoci se stává i to, že zásilka dorazí do jiného boxu, než jste si původně vybrali. Když objednáváte, box může být ještě volný, ale do chvíle, než zásilka dorazí, se může kapacita naplnit.
Dopravce pak balík přesměruje do nejbližšího dostupného boxu – což ale klidně může být o několik zastávek tramvají dál. Firma na to má právo, své či partnerské boxy musí udržovat s určitou kapacitou.
AlzaBox, Z-Box a další
Česko se vloni a postupně i letos zmítá v záplavě výdejních boxů. Vzhledem k aktuální velké expanzi nabízí největší počet boxů právě Zásilkovna. Na území České republiky dnes najdete 5 309 Z-Boxů, jak uvádí oficiální web.
V těsném závěsu je pak Alza a DPD, obě firmy mají zhruba 2 tisíce vlastních boxů, DPD navíc doručuje i do AlzaBoxů. S těmi spolupracuje i PPL nebo DHL. Česká pošta, respektive Balíkovna žádné vlastní boxy nemá, zaměřuje se hlavně na výdejní místa s klasickou otevírací dobou.
Zdroj: ČT24, ČTÚ, Zásilkovna