Přejít k hlavnímu obsahu

Češi si chtějí vybírat čas pro sledování televize

redakce 24.04.2014
info ikonka
Zdroj:

Více než polovina Čechů využívá možnost sledovat své oblíbené pořady v televizních archivech.  Ale zatím spíše tehdy, pokud je tato služba zdarma. 

Placené služby doposud využívá pouze 6 % dotazovaných, zájem o tuto službu do budoucna projevila až čtvrtina respondentů. Vyplynulo to z nezávislého průzkumu pro České Radiokomunikace pod názvem Digimonitor. Propojování televize a internetu se stává významným tématem českého televizního trhu. České Radiokomunikace (ČRa) nedávno v rámci strategického partnerství s TV Nova spustily provoz služby odloženého přehrávání NOVA Plus (www.novaplus.cz). Tato služba je k dispozici zdarma. Její nastavení tak potvrzuje závěry průzkumu ČRa, který se tématu sledování televizních pořadů tehdy, kdy je sami diváci chtějí vidět, také věnoval. Jak vyplývá z výsledků Digimonitoru, 54 % dotazovaných sleduje pořady z televizních archivů.

image001-nahled

Preference českých diváků potvrzují zájem o tuzemskou televizní produkci a naznačují také rostoucí oblibu dokumentárních pořadů. V rámci online archivu by dotazovaní chtěli mít přístup hlavně k dokumentům o přírodě a také českým filmům a seriálům, shodně by si je přehrávalo 72 % respondentů. Většina Čechů preferuje přístup do online archivů zdarma (74,3 %). Ochotu platit poplatky kvůli sledování   1 – 2 typů pořadů projevilo 16,8 % dotazovaných, 9 % je ochotno platit za přístup k více typům pořadů. image002-nahled

 

Celkem 22,8 % respondentů plánuje dokonce uskutečnit tuto koupi v horizontu maximálně 2 let, 17,8 % uvedlo rozmezí 3 – 5 let. Příjmy českých vysílacích společností z Video on Demand (online videopůjčovna) a Catch-up TV (opožděné přehrávání) trvale rostou. Odhaduje se, že české vysílací společnosti budou v roce 2020 generovat až 15 % svých celkových příjmů z různých forem online vysílání. České Radiokomunikace poskytují vysílacím společnostem pro provoz jejich služeb největší infrastrukturní media cloud v České republice. Ten v současnosti disponuje kapacitou 2,5 PB diskových polí (ekvivalent téměř 600 tis. DVD) a 1 THz výpočetního výkonu. Prvním zákazníkem Českých Radiokomunikací v oblasti OTT služeb (tzv. Over The Top – jedná se o dodatkové služby digitálních médií v síti internetu) se stala společnost Lagardère, poté skupina NOVA se svými službami Voyo a NOVA Plus.

image006-nahled


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme