Přejít k hlavnímu obsahu

Eshopům minulý rok vzrostly tržby na 115 mld

Michal Bareš 11.01.2018
info ikonka
Zdroj:

Trřby internetových obchodů dosáhly v loňském roce podle asociace APEK 115 mld. Kč. Segment tak znamenal 18% meziroční růst a výhled do roku 2018 je nadále optimistický.

„V uplynulém roce pokračoval trend zvyšujícího se zájmu zákazníků o nákup zboží denní spotřeby v čele s potravinami a drogerií. V roce 2018 čekáme další růst prodejů, a to i díky sílícímu prolínání internetových a klasických obchodů,“ hodnotí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „To považujeme za jeden z nejvýznamnějších trendů, nadále budou jednotlivé prodejní kanály více a více splývat dohromady.“ V silné konkurenci rapidně roste role značky eshopu a kvality poskytované služby.

V konkurenci eshopů je stále důležitější získat při nákupním rozhodnutí zákazníka onu rozhodující výhodu, která vede k uskutečnění nákupu. „E-commerce se nyní otevírá prostor pro získání konkurenční výhody zcela mimo oblast již přežitých slev. Zákazníci jsou dnes nejvíce citliví na individuální a zábavnou odměnu,“ říká ze zkušenosti Jan Hřebabecký, jednatel Rondo.cz.

„Odměňování zákazníků při nákupu bude v tomto roce na vzestupu. Čím dál více výrobců a prodejců si uvědomuje důležitost efektivního řešení věrnostního systému. Už dlouho k úspěšné motivaci nestačí nabídnout pouhé sbírání bodů, ale je nutné přidat zábavu, hru a využít možností digitálních technologií k nabídce zákazníkovi na míru,“ dodává Hřebabecký.

Podle studie společnosti Accenture ‘Painting the Digital Future of Retail and Consumer Goods Companies’ mají maloobchodníci a výrobci spotřebního zboží v současnosti obrovskou šanci využít digitálních technologií a digitálně řízených obchodních modelů, které spotřebitelům nabídnou vedle nakupování zboží a služeb také lukrativní spotřebitelské zážitky.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme