Přejít k hlavnímu obsahu

Je to začátek konce? V první evropské zemi VW nebude prodávat od roku 2024 vozy se spalovacím motorem

Jiří Palyza 25.10.2023
info ikonka
Zdroj: sgcdesignco/Unsplash

Koncern VW končí s prodejem vozů s benzinovými a dieselovými motory v Norsku. Už brzy ze v této severské zemi budou prodávat pouze vozy s bezemisním pohonem. Svého posledního Golfa zde VW prodá na konci tohoto roku.

Kapitoly článku

VW se přizpůsobuje změně legislativy v severské zemi. Od roku 2025 se mají v Norsku prodávat pouze vozy, které mají nulové emise. Už dnes je podíl elektromobilů na registracích nových vozidel více než 80 %.

Už od příštího roku přestane Volkswagen prodávat v Norsku své modely vozů se spalovacím motorem. Společnost Möller, která je zodpovědná za dovoz a distribuci vozů VW na tamním trhu, minulý týden v pátek v této souvislosti oznámila: "Na rozloučenou s vozy poháněnými motory na fosilní paliva bude ke konci tohoto roku objednán poslední Golf."

Volkswagen chce rozšířit svou nabídku elektromobilů

VW Golf u stojanu s elektrickým nabíjením
info ikonka
Zdroj: sgcdesignco/Unsplash
Německý automobilový průmysl se obává nástupu čínských automobilek. Aby udržel krok, VW spolupracuje s jedním z čínských výrobců na vývoji dvou modelů elektrických vozidel. Uvedeny mají být v roce 2026.

Šéf společnosti Möller v té souvislosti uvedl, že dovozce chce být do budoucna "součást řešení, nikoliv zdroj problémů". A doplnil: "Určitě to znamená konec jedné éry, ale také začátek nové."

Se dvanáctiprocentním podílem na norském trhu je za vedoucí Teslou Volkswagen tamní dvojka. Tesla kontroluje něco málo přes 21 % trhu. V září bylo e-SUV ID.4 od VW druhým nejprodávanějším modelem v Norsku, hned za Teslou Model Y.

Mohlo by vás zajímat

Němečtí výrobci cítí velké ohrožení z Číny a obávají se, že je čínské automobilky velmi rychle doženou. Aby VW neujel vlak, pracuje na dvou společných modelech s čínským výrobcem Xpeng. Výsledekem spolupráce mají být dva nové elektrické modely, které mají portfolio nabídky VW rozšířit v roce 2026.

Sice zatím jen krátce, ale přesto už výrobce z dálného východu Xpeng působí na skandinávském trhu. Brzy se chce prosadit i na trhu našich západních sousedů a pro tamní tradiční automobilový průmysl by jeho větší úspěch byl silnou ranou. Toho jsou si kapitáni zavedených německých značek velmi dobře vědomi. A také kvůli tomu není jejich spánek zrovna nejklidnější.

Zdroj: Manager Magazin


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme