VW se přizpůsobuje změně legislativy v severské zemi. Od roku 2025 se mají v Norsku prodávat pouze vozy, které mají nulové emise. Už dnes je podíl elektromobilů na registracích nových vozidel více než 80 %.
Už od příštího roku přestane Volkswagen prodávat v Norsku své modely vozů se spalovacím motorem. Společnost Möller, která je zodpovědná za dovoz a distribuci vozů VW na tamním trhu, minulý týden v pátek v této souvislosti oznámila: "Na rozloučenou s vozy poháněnými motory na fosilní paliva bude ke konci tohoto roku objednán poslední Golf."
Volkswagen chce rozšířit svou nabídku elektromobilů
Šéf společnosti Möller v té souvislosti uvedl, že dovozce chce být do budoucna "součást řešení, nikoliv zdroj problémů". A doplnil: "Určitě to znamená konec jedné éry, ale také začátek nové."
Se dvanáctiprocentním podílem na norském trhu je za vedoucí Teslou Volkswagen tamní dvojka. Tesla kontroluje něco málo přes 21 % trhu. V září bylo e-SUV ID.4 od VW druhým nejprodávanějším modelem v Norsku, hned za Teslou Model Y.
Mohlo by vás zajímat
Němečtí výrobci cítí velké ohrožení z Číny a obávají se, že je čínské automobilky velmi rychle doženou. Aby VW neujel vlak, pracuje na dvou společných modelech s čínským výrobcem Xpeng. Výsledekem spolupráce mají být dva nové elektrické modely, které mají portfolio nabídky VW rozšířit v roce 2026.
Sice zatím jen krátce, ale přesto už výrobce z dálného východu Xpeng působí na skandinávském trhu. Brzy se chce prosadit i na trhu našich západních sousedů a pro tamní tradiční automobilový průmysl by jeho větší úspěch byl silnou ranou. Toho jsou si kapitáni zavedených německých značek velmi dobře vědomi. A také kvůli tomu není jejich spánek zrovna nejklidnější.
Zdroj: Manager Magazin