Přejít k hlavnímu obsahu

Kryje pojištění domácnosti poškození elektroniky a kdy?

redakce 18.01.2022
info ikonka
Zdroj:

Pokud si pořizujete počítač, tiskárnu, tablet, nebo mobil, často vám prodejce nabídne, že si můžete tuto elektroniku současně také pojistit. V případě, že jste uzavřeli pojištění domácnosti, pak toto pojištění není nutné a vy si můžete odcizení, či poškození elektroniky nahradit u pojišťovny.

Se spoluúčastí, nebo bez

Na rozdíl od pojištění nemovitosti chrání pojištění domácnosti před zničením a odcizením vybavení domácnosti, a to včetně elektroniky. Kromě například kuchyňských elektrospotřebičů jde také o počítače, monitory, tiskárny, tablety, nebo mobilní telefony. Proti jakým rizikům jste díky pojištění domácnosti chráněni? Vždy jsou to základní rizika, jako je požár, působení blesku, přepětí, vody, srážek, vichru, ale také jde o škody způsobené odcizením. Pojištění můžete uzavřít se spoluúčastí v různé výši, čím vyšší spoluúčast, tím nižší pojistné. Pokud dojde ke zničení počítače, mobilu apod., pojišťovna vám nenahradí částku, za kterou jste si je zakoupili. Ohodnotí je tak, kolik by se jejich cena pohybovala nyní a do úvahy vezme také možné opotřebení. Vybrat vhodné pojištění domácnosti tak, aby krylo rizika typická právě pro konkrétní domácnost, není tak snadné. Právě proto je výhodné využít kalkulačku pojištění domácnosti, díky které si lze na Kalkulátor.cz srovnat jednotlivé nabídky a poté s pojišťovacím odborníkem vybrat tu pravou.

Kdy má smysl událost hlásit pojišťovně?

Hlásit pojistnou událost máte pochopitelně právě vždy, když k ní dojde. Je ale třeba vzít do úvahy, zda má smysl hlásit události v hodnotě pár set korun. Na druhou stranu, pokud máte na hlášení pojišťovně dostatek času a nevadí vám vyplňování formulářů, pak se bude pojišťovna i touto škodou zabývat a s největší pravděpodobností ji proplatí. Pojišťovna proplácí i cestu na opravu, proto je třeba myslet na to, že oprava za pět se korun by se neměla navyšovat ještě dopravou třeba za tisíc korun, ale mělo by jít o přiměřenou částku. A nelze opomenout fakt, že pojišťovna sama vybírá servis, kam výrobek na opravu pošle a kde také opravu nacení. Pokud máte servis za rohem a pojišťovně by trvalo zaslání a ohodnocení třeba měsíc, pak je asi lepší si opravu zaplatit sám a ušetřit čas.

Asistenční služby pomohou

Mnoho klientů pojišťoven vlastně ani neví, že mohou využívat poměrně rozsáhlých asistenčních služeb, které mohou v okamžiku nouze významně pomoci. Tyto asistenční službyse liší podle pojišťovny, ale co se počítačového vybavení týká, pojišťovny nabízejí například vzdálenou podporu IT technika, nebo možnost obnovy dat, což je v určitých momentech také k nezaplacení. Pojišťovna nehradí tyto služby vždy, ale většinou v určitých limitech, a to v počtu případů za pojistné období, zároveň také v maximální částce, kterou pojišťovna za zásah zaplatí. Přesný rozsah asistenčních služeb spolu s limity uvádí pojišťovna ve smlouvě a v obchodních podmínkách.

Pozor na výluky pojištění

Pokud jste uzavřeli pojištění domácnosti, neznamená to, že jste chráněni v naprosto všech případech. Pokud někde zapomenete notebook, vrátíte se a je pryč, pak jde o vaši nepozornost a pojišťovna vám tuto ztrátu neuhradí. Stejně tak, pokud jste notebook nechali na dešti a ten se zničil. Kryty nejsou také úmyslné škody, nebo škody, které způsobil někdo jiný. V takovém případě byste totiž měli vymáhat škodu po něm, stejně jako situace, pokud budete výrobek používat jinak, než jak deklaruje výrobce. Nehradí se ani škody, které vzniknou běžným opotřebením, nebo ty, na které platí záruka výrobku. Velmi specificky pojišťovny pohlížejí na situace, kdy vám například mobil vypadne z ruky a rozbije se mu displej. Právě tento případ může mít pojišťovna uvedený mezi výlukami.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme