První AI hra
Stále více herních studií se snaží proces vývoje maximálně automatizovat a ruší některé pozice v prospěch umělé inteligence, ale pořád na vývoji hry musí pracovat mnoho tvůrců. Dosud však nikdy nikdo nezkusil vytvořit funkční hru čistě s pomocí umělé inteligence, a to se povedlo vývojáři s přezdívkou Crunchfest.
Hra Codex Mortis byla od základu vytvořena pomocí různých chatbotů, takže veškeré animace, textury, modely, zvuky a hudba vznikly s pomocí ChatGPT a chatbot Claude nakonec vytvořil shadery, což jsou klíčové grafické prvky, díky nimž grafická karta ví, jak má hru renderovat. Ve finále však stále veškerý AI vytvořený obsah musel být dán dohromady s asistencí člověka.
Graficky titul nevypadá nějak oslnivě a jedná se spíše o retro kousek s nádechem AI artefaktů. Titul se točí okolo likvidace mnoha druhů démonických nepřátel za pomoci magických schopností a zbraní. Codex Mortis se poměrně podobá velmi oblíbené indie hře Vampire Survivors, která na Steamu získává kladné hodnocení od 99 % hráčů.
Hříčku si můžete zkusit zdarma
Samotná hra sice ještě nebyla vydána, ale už nyní si můžete na Steamu zkusit bezplatnou demo verzi, tu spustíte téměř na čemkoliv a na disku nezabere ani jeden gigabajt. Codex Mortis zatím nemá konkrétní datum vydání a ani není stanovena finální cena.
Pokud bude tento projekt úspěšný, nejspíše se v blízké budoucnosti dočkáme dalších AI her. Naštěstí situace, kdy všechna studia vyhodí zaměstnance a vývoj všech her dají do rukou umělé inteligenci, je zatím velmi vzdálená, protože umělá inteligence má stále problémy od základu vytvořit čistě originální obsah, jelikož vždy čerpá z dostupné databáze.
Pozice jako zákaznická podpora jsou zčásti nahrazovány chatboty již nyní, jenže obvykle za moc nestojí, protože většinu komplexnějších požadavků stále musíte řešit s člověkem a AI spíše slouží jako pomocník při zodpovídání nejčastějších dotazů.
Zdroj: Insider Gaming, AIBase