Menu

Jak se zbavit otravných reklamních e-mailů? Gmail má jednoduché řešení

02.06.2022 18:00 | Jakub Fišer + Přidat komentář
Jak se zbavit otravných reklamních e-mailů? Gmail má jednoduché řešení

Jak se zbavit otravných reklamních e-mailů? Gmail má jednoduché řešení | foto: Solen Feyissa / Unsplash

Nevyžádané reklamní e-maily jsou moderním plevelem v našich internetových poštovních schránkách. Málokdo ví, že mailové klienty nabízí přímo funkci automatického odhlášení odběru těchto reklam. A jedním z nich je také aplikace Gmailu.

Ať už si na odsouhlasení propagačních zpráv dáváte sebevětší pozor, ať už máte sebelepší spamový filtr, stejně si na vás přijdou. Reklamních e-mailů má celá řada z vás plnou schránku. A nejen, že v ní zabírají místo, ale také vás okrádají o čas a způsobují nechtěnou pozornost, kvůli které si v krajním případě můžete zakoupit nějaký produkt prostě jen kvůli tomu, že jste na něj viděli reklamu.

Jednoduchým řešením je omezit čas strávený s reklamou a ideálně zamezit tomu, aby se k vám reklama vůbec dostala. Pomoci může odhlášení odběru marketingovým e-mailům, které se na nás valí horem dolem. Velká většina těchto zpráv nabízí úplně dole v patičce možnost “odhlásit odběr”. Často je ale velmi malým písmem, nebo schovaná za nicneříkající slovní spojení “změna podmínek zasílání obchodních sdělení”. Velmi často také zřizovatelé těchto reklam používají slovo “newsletter”, kterému starší neanglofonní uživatelé nemusí rozumět.

Jak odhlásit odběr reklam přes Gmail?

Oblíbený e-mailový klient Gmail, stejně tak jako třeba nativní poštovní aplikace Apple Mail pro macOS, nabízí však přímo tlačítko “Odhlásit odběr”. To najdete v aplikaci v telefonu po otevření kontextové nabídky skrývající se pod třemi tečkami. Poté vyskočí hláška, zdali opravdu chcete přestat dostávat podobné zprávy od tohoto odesílatele. Stačí znovu odklepnout “Odhlásit odběr”.

Malou oklikou je tato funkce dostupná i pro desktopové rozhraní Gmailu. Zde ale musíte zvolit “Ignorovat”. V tu chvíli se zpráva přesune do speciálního seznamu, odkud ji můžete rovnou přesunout do schránky na spam. Další možností je rovnou zprávu označit jako spam. Problém je ale v tom, že tímto se neodhlásíte z odebírání newsletteru, pouze odstraníte tuto zprávu. Pro definitivní odhlášení z odběru tedy doporučujeme aplikaci v telefonu.

U zmíněného Apple Mail (Pošta) je situace o poznání lepší. Tato funkce je dostupná jak v aplikaci Mail pro iPhone a iPad, tak i v desktopové aplikaci pro Mac. Najdete ji hned nahoře nad samotným e-mailem pod obligátním tlačítkem “Odhlásit odběr”.

Zdroj: 9to5Google

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

    Ne vždy

    Bohužel to nenabízí u všech reklamních mailů…

    Reagovat na komentář

    Reakce na Kral Bohumil: mně zas vadí lidé, kteří przní mou rodnou řeč.

    Reagovat na komentář

    Reklama by měla být zakázána vnucovat. Kdo chce, ať si ji pustí sám, ale ne, že abych se někam dostal, musim nejdřív shlédnout sérii reklam.

    Reagovat na komentář

    Reklama by měla být zakázána vnucovat. Kdo chce, ať si ji pustí sám, ale ne, že abych se někam dostal, musim nejdřív shlédnout sérii reklam.

    Reagovat na komentář

    Nevyžádané reklamy

    Stále se hovoří o duševním zdraví, ale reklamní spoty v TV i mobilu jsou otravné. Dobré zboží se chválí samo. Většina reklam je klamavá a měla by být nad tím kontrola. Tak jako podnikatelé si musí zajistit živobytí vlastní pílí, tak by se měli ostatní nad sebou zamyslet. Je to džungle.
    Postrádám kulturu běžnézo života.

    Reagovat na komentář

    To mě taky vadí opakovaně reklami

    Reagovat na komentář

    To mě taky vadí opakovaně reklami

    Reagovat na komentář

    nevadi mi reklamy,ale vadi mi jejich dlouhodobe apakovani.

    Reagovat na komentář

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení