Přejít k hlavnímu obsahu

Peníze zmizely. Kdo za to může?

redakce 16.07.2014
info ikonka
Zdroj:

Téměř polovina českých uživatelů spravujících své finance on-line si je jista, že jim banka nahradí škody, pokud jim někdo z účtu ukradne peníze. Je tomu skutečně tak?

Banky  a  finanční  instituce  se  v televizních  reklamách předhánějí, která z nich se vylíčí v lepším světle a která nabídne svým klientům lepší podmínky. Velké množství uživatelů však netrápí poplatky nebo šířka nabízených služeb, ale spíše kvalita internetového bankovnictví. Uživatelé už si totiž rádi spravují své finance on-line a stále častěji si uvědomují s tím související rizika. A že je skutečně čeho se bát, to potvrzuje i analýza společnosti Kaspersky, jejíž bezpečnostní experti v nedávné době zabránili asi 600 phishingovým útokům na své zákazníky. Přibližně třetina z těchto útoků byla určena k získání přístupových údajů pro on-line bankovnictví nebo platební systémy. Logickou otázkou vyplývající z těchto faktů  je,  kdo  bude  zodpovědný  za  škody,  pokud  bude  takový útok úspěšný. Obrátili jsme se na největší hráče v této oblasti a prozradíme vám, jak je to ve skutečnosti. Podobné problémy se ale netýkají jen on-line bankovnictví. Jen za rok 2013 Češi utratili v internetových obchodech zhruba 58 miliard korun a toto číslo každým rokem roste. Stále důležitější otázkou tedy je, jaká jsou rizika nákupu v e-shopech a jak se jim bránit. My vám odpovíme na obě otázky.  

Obrázek odebrán.


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme