Banky a finanční instituce se v televizních reklamách předhánějí, která z nich se vylíčí v lepším světle a která nabídne svým klientům lepší podmínky. Velké množství uživatelů však netrápí poplatky nebo šířka nabízených služeb, ale spíše kvalita internetového bankovnictví. Uživatelé už si totiž rádi spravují své finance on-line a stále častěji si uvědomují s tím související rizika. A že je skutečně čeho se bát, to potvrzuje i analýza společnosti Kaspersky, jejíž bezpečnostní experti v nedávné době zabránili asi 600 phishingovým útokům na své zákazníky. Přibližně třetina z těchto útoků byla určena k získání přístupových údajů pro on-line bankovnictví nebo platební systémy. Logickou otázkou vyplývající z těchto faktů je, kdo bude zodpovědný za škody, pokud bude takový útok úspěšný. Obrátili jsme se na největší hráče v této oblasti a prozradíme vám, jak je to ve skutečnosti. Podobné problémy se ale netýkají jen on-line bankovnictví. Jen za rok 2013 Češi utratili v internetových obchodech zhruba 58 miliard korun a toto číslo každým rokem roste. Stále důležitější otázkou tedy je, jaká jsou rizika nákupu v e-shopech a jak se jim bránit. My vám odpovíme na obě otázky.

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.