Přejít k hlavnímu obsahu
Novinky

Překonává i Netflix: neobyčejný úspěch streamovací služby Disney

Jiří Palyza 27.10.2022

Průkopníkem v oblasti streamování je Netflix. Nicméně službě Disney se jí podařilo v těchto dnech předstihnout. Značka, která se svého času proslavila postavičkou myšáka Mickeyho roste v oblasti streamingu téměř stejně rychle, jako svého času Netflix.

Kapitoly článku

Málokdo by si pomyslel, že trendy se dokáží tak rychle měnit. Disney, matador zábavního průmyslu, předběhl Netflix, štiku v oblasti streamingu. Minimálně pro tuto chvíli. Ukazují to obchodní výsledky obou společností.

Ve druhém čtvrtletí 2022 si streamovací služby Disney, tedy sportovní kanál ESPN, Hulu nebo Disney+, předplatilo 221,1 milionu uživatelů. Oproti tomu zákaznická základna Netflixu čítala "pouze" 220,7 milionu sledujících.

Zatímco donedávna ještě jednička v oblasti videostreamingu po deseti letech předplatitele ztrácí, u Disneyho jde všechno dobře. A to zejména pokud jde o streamovací službu Disney+. Službu, která je na trhu teprve tři roky, si prozatím předplatilo 152,1 milionu uživatelů. Než se Netflixu podařilo dosáhnout podobného počtu, trvalo mu to necelých dvanáct let.

Disney je považován za důvěryhodný a vstřícný k rodinám

vodratings-reddit

V oblasti počtu předplatitelů Disney už předběhl Netflix. | Zdroj: Reddit

Přestože se k hodnocení aktuálních výsledků vyjádřil i Netflix a upozornil, že Disney započítává více předplatných jednoho uživatele (například pokud si předplatí služby Disney+ a Hulu). Každopádně je úspěch zábavního gigantu nevídaný. Disney roste v oblasti streamování téměř stejně rychle, jako kdysi Netflix.

Experti se domnívají, že na tom má významný podíl důvěra ve značku. Lidé mají Disney hluboce uložený ve své mysli, spojují si jej se svým dětstvím, zábavními parky, animovanými filmy, ale také dalšími marketingovými produkty, jako například hrnky s potiskem nebo tričky.

Disney+: motivací jsou také nízké ceny předplatného

disneysuccess-1

Předplatné služby Disney+ je levnější než u Netflixu. | Zdroj: Mika Baumeister/Unsplash

Zajímavé pro celkový úspěch koncernu mohou být i jiné kroky. Než vznikl kanál Disney+, společnost Disney zpřístupnila spoustu obsahu Netflixu. Poté ale příslušné smlouvy nechala vypršet. Šlo sice o nákladný krok, nicméně vedl k jisté exkluzivitě.

Každý, kdo chce sledovat filmy od studia Marvel nebo typické dětské seriály z produkce Disney, si musí předplatit službu Disney+. Na rozdíl od jedné z nejdražších streamovacích služeb, tedy Netflixu, bylo předplatné Disney+ zpočátku také poměrně levné.

Streamování je velkou sázkou na budoucnost

disneysuccess-2

Zůstává otázkou, zda úspěch, kterého jsme svědky v těchto dnech, vydrží společnosti Disney po delší dobu. | Zdroj: Nicolas J Leclercq/Unsplash

Úspěch streamingu Disney, zejména pokud jde o kanál Disney+, je podle expertů dán především třemi faktory: povědomím o značce a důvěryhodností, příznivými cenami předplatného a exkluzivním obsahem.

Koncern se snaží investovat především do posledního uvedeného a nemalý rozpočet směruje do vlastní produkce. I když jsou pevným základem nabídky Star Wars, filmy od Marvelu nebo Mickey Mouse, i takový obsah se jednou může vyčerpat.

Zůstává otázkou, zda se společnosti Disney bude podobně dařit i nadále. Růst Disney+ v USA se už zpomaluje. Konkurence je obrovská, podle informací Handelsblattu odborníci odhadují, že celosvětově existuje téměř 200 streamovacích služeb. Většina spotřebitelů ale nechce, nebo si jednoduše nemůže dovolit předplácet více služeb.

Disney a tržní síla dětí

Streaming je velkou sázkou do budoucnosti. V tuto chvíli můžeme sledovat, že spousta uživatelů své předplatné ruší. To je velmi pravděpodobně způsobeno současnou ekonomickou situací. Inflace a rostoucí ceny energií se promítají i do plánování rozpočtů streamingu.

V případě služby Disney+ se ale experti zmiňují o sekundární tržní síle dětí, pro které má kanál v nabídce spoustu obsahu. Pokud se chtějí dívat na myšáka Mickeyho, Lvího krále nebo Ledovou královnu, je pro rodiče jasnou volbou Disney+. A pro své děti to jistě udělají, byť by měli šetřit na sobě a některou z dalších služeb si odepřít.

Přesto se zdá, že se situace pro Netflix opět zlepšuje. Společnost právě oznámila, že počet předplatitelů v třetím čtvrtletí 2022 nabral rostoucí trend a vykázal celkových 223 milionů. Uvidíme jak dál a zda Disney+ pozici jedničky nepřevzal jen dočasně.

Zdroj: Handelsblatt, RedditThe New York Times


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud