Dlouho panovala ohledně elektroautomobilů velká skepse: Co se stane, když vám dojde energie v baterii a nikde poblíž není nabíjecí stanice? Jak odolná je taková baterie? Jakou zůstatkovou hodnotu má takové auto po několika letech? Mohu s něčím takovým vůbec dojíždět do práce?
Ale první skutečně veklosériově vyráběný elektrický vůz ukazuje, jak daleko je dnes už potenciál elektoautomobilů. Dojezd elektrických vozidel je stále vyšší. Zatímco první generace BMW i3 nebo Nissanu Leaf byla omezena na maximálně 150 kilometrů, dnes může i cenově dostupný Renault Zoe dosáhnout slušných 300 kilometrů. Protože majitel garáže většinou vyjíždí s plnou baterií, je tato kapacita dostatečná pro téměř všechny běžné cesty.
Jaké jsou skutečné výhody elektroaut? Jak se bude vyvíjet jejich cena a cena tradičních aut se spalovacími motory? A jak blízkou budoucnost ovlivní technologie autonomního řízení? Přečtěte si červencový Chip. V prodeji od 26.6.
Hyundai Kona zřejmě trefil do černého: velká poptávka po elektrickém kompaktním SUV má za následek dlouhé dodací lhůty.

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.