Obchody mají být uzavřeny. Pouze ty, které se nacházejí v Londýně, New Yorku, Sydney a poblíž sídla společnosti v Redmondu, by měly nadále zůstat a sloužit jako "Microsoft Experience Center". Nebude se v nich ale prodávat žádné zboží.
Kolik pracovních míst bude těmito opatřeními ovlivněno Microsoft nesdělil. Microsoft oznámil, že členové maloobchodního týmu budou i nadále zákazníkům sloužit z kanceláří společnosti Microsoft a nabízet vzdálený prodej, školení a podporu.

Microsoft se rozhodl uzavřít své kamenné prodejny. Bude se více soustředit na podporu online.
V roce 2009 se Microsoft začal inspirovat úspěchem mnoha obchodů Appple ve Spojených státech a rozjel řetězec maloobchodních prodejen. V nich se prodávaly produkty Microsoftu, jako například počítače Surface nebo herní konzole Xbox, ale také zařízení od výrobců, mezi které patří Dell, HP a Lenovo.
Kromě toho zde byly představovány a prezentovány nové technologie, jako například brýle s rozšířenou realitou Hololens. Obchody Microsoftu však nikdy nedosáhly takového ekonomického úspěchu jako Apple Stores, a to i proto, že Microsoft po ukončení projektu Windows Phone neměl v nabídce vlastní chytré telefony. Oproti tomu Apple ve svých prodejnách samozřejmě nabízel i iPhone, které se těší nemalému úspěchu.
72 obchodů bylo umístěno v USA, zbytek v Kanadě, Austrálii a Velké Británii. Online aktivity pokračují i nadále: Microsoft plánuje investovat do svých online obchodů na Microsoft.com a obchodů pro Xbox a Windows, a oslovovat jimi více než 1,2 miliardy lidí na 190 trzích celého světa.