Opravy produktů značky Asus má na starosti ostravská společnost Asus Czech Service, což je jediný značkový servis tohoto výrobce v Evropě. Funguje zde už od roku 2005. Kromě oprav nabízí zákazníkům také call centrum s technickou podporou a odpovídá jim na dotazy zaslané e-mailem nebo prostřednictvím chatu.
Pro výrobky zakoupené v České republice a na Slovensku nabízí servis možnost sjednávání oprav přímo zákazníkem, a to pomocí služby PickUp and Return. Jde o formu opravy, která probíhá vyzvednutím výrobku kurýrem u zákazníka ve smluvený den a vrácením opraveného zařízení zákazníkovi ze servisu stejným způsobem zpět. Touto cestou je možno sjednávat jak opravy záruční, tak i pozáruční. Komunikace pak probíhá přímo mezi servisem a zákazníkem, bez účasti prodejce jako prostředníka. Opravy se takto vyřizují zpravidla rychleji než při sjednání opravy u prodejce. Přepravu zajišťuje kurýrní služba DPD a v rámci záruky je hrazena společností Asus.
Tuto službu lze sjednat pro notebooky, mobilní telefony, tablety, LCD monitory, all-in-one počítače a desktopy. Ověřit možnost sjednání opravy formou PickUp and Return lze na stránce https://rma.asus-europe.eu/cz, kde je i odkaz na ověření stavu opravy zařízení. Před tím, než odešlete produkt do servisu, je potřeba si kompletně zálohovat software i uložená data. Často je totiž v rámci opravy nutné obnovit operační systém a provést výchozí nastavení. Po dohodě se servisním střediskem je možné v některých případech data zachovat, případně si odkoupit vyměněný pevný disk nebo jiný nosič dat. Před odesláním také z výrobku odpojte a vyjměte příslušenství, jako například paměťové karty, disky a flash disky.
Co se děje s výrobkem v servisu
Poté, co se poškozený produkt dostane do servisu, je nejprve vybalen pod kamerovým systémem s vysokým rozlišením. V servisu kamerový záznam pořizují kvůli případným sporům se zákazníkem kvůli stavu, v jakém produkt dorazil. Díky vysokému rozlišení jsou totiž na záznamu vidět i případné škrábance a další detaily. Následně se zboží zavede do servisního systému a je k němu připojen dokument o popisu závady od zákazníka.
Po provedení opravy následují testy, včetně zátěžových.
Poté pracovníci servisního centra provedou diagnostiku a v případě potvrzení závady také opravu a následné testy, včetně testů zátěžových. V servisním centru se nachází i sklad nejčastěji používaných komponent. Servisní pracovník si požadovaný díl přes systém objedná a v řádu maximálně hodin obdrží.
Opravený produkt se po opravě zabalí, a to opět pod dohledem kamer, aby bylo jasné, v jakém stavu ze servisu odcházel. Pro zaslání se buď z ekologických důvodů využije krabice dodaná zákazníkem (pokud je k tomu vhodná), nebo se zabalí do nové. Následuje přeprava službou DPD k zákazníkovi. Podle firemních statistik zvládl v roce 2019 servis Asusu odbavit 92 % záručních oprav notebooků a 94 % oprav smartphonů Zenfone do pěti pracovních dnů. 80 % zakázek pak bylo dokončených dokonce do dvou pracovních dnů.
Díky speciálním strojům BGA Rework Station lze vyměnit i například patici pro procesor na základních deskách.
Zajímavé je, že servis opravuje, případně řeší výměnou nejen notebooky, monitory a počítače, ale také základní desky a grafické karty. Pracovníci jsou totiž schopni zkontrolovat i jednotlivé paměti grafické karty a grafický procesor a v případě potřeby vyměnit jen tyto komponenty. To samé platí u základních desek. Pokud se to vyplatí, mění se například i poškozené kondenzátory, ale v servisu zvládnou i výměnu patice procesoru základní desky. Používají k tomu speciální stroje BGA Rework Station. Grafickou kartu nebo základní desku Asus si můžete nechat opravit i v případě pozáručního servisu. Cena přitom nemusí být tak vysoká, jak by se zdálo, takže muže vyjít levněji než nákup nové komponenty.
Exkluzivní Asus záruka
V rámci klasického servisu posílá Asus kurýra pro svoz produktů během několika pracovních dnů. Pro vybrané notebooky, jejichž seznam najdete v rámečku dále, však nově nabízí ještě exkluzivnější podporu nazvanou Exkluzivní Asus záruka, případně Local On-Site Service (LOSS). V jejím případě Asus garantuje to, že se technik ozve nejpozději následující den. Servisní balíček je potřeba on-line aktivovat během tří měsíců od data zakoupení výrobku na stránce https://vip.asus.com, kde najdete v nabídce na levé straně položku „Registrace výrobku“. Vyplníte formulář s příslušnými detaily o výrobku a následně kliknete na „Aktivace servisního balíčku“.
Pokud se problém nepodaří vyřešit na dálku, následuje technická podpora pro výrobek přímo na místě u zákazníka. Autorizovaný technik Asusu je obvykle vyslán do konce dalšího pracovního dne na zákazníkem zadanou lokalitu a pokusí se problém vyřešit na místě. Opraví nebo vymění poškozené díly výrobku, případně i celý produkt, za nový či repasovaný tak, aby funkčnost byla stejná nebo lepší než u původního produktu.
V Asus servisu jsou schopni zkontrolovat a opravit i grafické karty. Vyměnit je možné jednotlivé paměťové moduly i grafický procesor.
V případě, že autorizovaný technik zjistí, že výrobek je mimo rozsah pokrytí, to znamená, že například poškození bylo způsobené zákazníkem, bude mu vystaven ceník a tato služba bude poskytnuta pouze po zaplacení. Pokud se zákazník rozhodne nepokračovat v opravě, budou mu naúčtovány všechny již vzniklé náklady společnosti Asus. Je tedy třeba se předem seznámit se sekcí „Vyloučení z této limitované Záruční služby“ na záruční kartě.
ROG záruka
Hráči počítačových her mají na své herní zařízení a komponenty mnohem vyšší nároky. Využívají na maximum jejich výkon a také je provozují dlouhé hodiny. Kromě klasické záruky na dva roky, která se vztahuje na vady produktu z výroby, se ROG záruka vztahuje i na jejich nešikovné ruce, náhodné události a jiná neštěstí.
Pokud si tuto záruku objednáte a aktivujete na stránce http://vip.asus.com, zaplatíte v případě opravy jen 20 % z hodnoty součástek, které byly na opravu závady použity. Všechny komponenty, které byly vyměněny, pak podléhají záruce tři měsíce nebo po zbytek záruční doby produktu.
Tato záruka se vztahuje na dobu dvou let a uplatnit ji lze jen jednou za kalendářní rok. To se týká výměny klíčových komponent, mezi které patří displej, DVD/CD mechanika, základní deska, procesor, pevný disk a paměť. Servis přitom pokrývá škody způsobené pádem, odřením, poškrábáním, politím, elektrickým přepětím a jinými náhodnými událostmi.
Pro uplatnění ROG servisu je potřeba detailně uvést příčiny poškození a čas a místo, kde se událost odehrála, jinak nebude reklamace uznána. Co se týká baterie notebooku, ta je považována za spotřební díl a vztahuje se na ni standardní záruka, kterou jste s tímto výrobkem získali.