Menu
CHIP Speedtest
Časopis Chip

Honba za roboautem

Honba za roboautem

Sériová produkce autonomních vozů by mohla začít již za tři až čtyři roky. 

Koupit digi vydání Koupit tištěné vydání

Přichází největší revoluce v automobilovém průmyslu od vynálezu spalovacího motoru. Již brzy se místo lidí chopí volantu počítače a po silnicích se budou prohánět autonomní vozidla, jaká jsme mohli vídat ve futuristických sci-fi filmech. Podobně jako v ostatních odvětvích, i při digitální transformaci v automobilovém průmyslu bude hrát první housle roli americké Silicon Valley. Takt opět udávají technologické firmy jako Google, Tesla nebo Uber. Google například nedávno ohlásil hned dva důležité milníky ve vývoji autonomních vozidel. Na podzim loňského roku se jeho autonomně řízenému autu podařilo natrénovat tříbodový otáčecí manévr, který pro vozidlo řízené umělou inteligencí představuje velmi komplexní úkol. Zkraje letošního roku pak Google oznámil, že dosáhnul snížení ceny senzoru LiDAR (zjednodušeně řečeno laserového radaru), který používají samořiditelná auta o 90 %. V přepočtu se cena klíčové komponenty snížila ze zhruba 1,9 milionu korun na necelých 200 tisíc.

Když se nad tím zamyslíme, asi není velkým překvapením, že zprávy o vývoji autonomních vozidel přicházejí hlavně od Googlu. Pro technologii samořiditelných aut je totiž naprosto klíčové zpracování skutečně gigantických objemů dat, sbíraných při testování v reálném prostředí. Google přitom uvádí, že od spuštění projektu v roce 2009 najezdilo jeho 58 testovacích vozidel po veřejných silnicích dohromady kolem 3,6 milionů kilometrů.

O vývoji na poli autonomních vozů se dočtete v březnovém Chipu.

volvo-uber

Tento a další zajímavé články můžete číst hned

Navíc získáte řadu užitečných plných verzí softwaru

Kupte si jednotlivá vydání Chipu nebo výhodné předplatné.
Nákup Chipu
Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání
Komerční sdělení