Microsoft Power Automate Desktop je mocná sada nástrojů na automatizaci běžných pracovních úloh a tvorbu rozsáhlých automatizovaných postupů. Plná verze - Chip 04/2021.
Koupit digi vydání Koupit tištěné vydání
Chcete si ulehčit každodenní práci na počítači a odhalit nové možnosti automatizovaných úloh s rozsáhlými možnostmi nastavení akcí a jejich parametrů?
Pokud znáte a používáte službu IFTTT nebo si nastavujete automaticky prováděné akce v Plánovači úloh ve Windows, máme pro vás skvělou zprávu. Microsoft uvolnil k bezplatnému použití svoji rozsáhlou sadu automatizačních nástrojů, sdruženou v aplikaci Power Automate Desktop. Oproti Plánovači úloh se jedná nástroj na tvorbu a pečlivé vyladění extrémně rozsáhlých automatizačních úloh, které mohou usnadnit například práci se soubory, tabulkami, e-maily a jejich přílohami, databázemi nebo třeba webovými stránkami.
Program je možné pořídit prostřednictvím nákupu digitálního Chipu za 99 korun >> a získanému přístupu k »On-line DVD«. |
Práce s programem Power Automate Desktop přitom vyžaduje v určitém smyslu programátorský přístup, kdy se určují výchozí podmínky (když něco…) a jejich varianty, prováděné akce, opakování, časování a další okolnosti realizace požadovaného úkolu. Zároveň můžete vytvářet i makra, kdy Power Automate Desktop zaznamená požadovanou aktivitu, aby bylo následně možné provádět ji automaticky.
|
|
Microsoft uvolnil aplikaci Power Automate Desktop k neomezenému použití zdarma. Potřebujete pouze bezplatný účet Microsoft – třeba ten, kterým se přihlašujete do Windows 10.

Pro vytvoření nové automatizační úlohy klikněte v hlavním okně programu Power Automate Desktop na tlačítko „New flow“, zadejte název úlohy a pokračujte kliknutím na „Create“. Pak už můžete vybírat ze stovek možných akcí s nastavitelnými parametry a podmínkami, například pro zpracování souborů i další úlohy. | Zdroj: Microsoft Power Automate Desktop

Aby bylo možné vytvářet úlohy automatizace, spojené s internetovými stránkami, stahováním dat nebo třeba vyplňováním webových formulářů, musíte si instalovat rozšíření Microsoft Power Automate do internetového prohlížeče. | Zdroj: Microsoft Power Automate Desktop

Automatizační nástroj Power Automate Desktop se spouští společně se startem Windows, běžní na pozadí a provádí úlohy dle vašeho nastavení. V ovládacím panelu najdete seznam vytvořených úloh, společně s informacemi o poslední změně a aktuálním stavu. | Zdroj: Microsoft Power Automate Desktop
Především začátečníci by se měli pustit nejprve do používání funkcí nástroje Power Automate, dostupného prostřednictvím webového rozhraní. Zde stačí k připraveným šablonám tzv. toků připojit příslušné cloudové služby, jako jsou třeba schránky na serverech Outlook.com či Gmail, cloudová úložiště jako OneDrive, Disk Google nebo Dropbox a další, účty v sociálních sítích nebo třeba webové aplikace, a rovnou můžete začít využívat možnosti jejich vzájemné interakce a automatizace.
Seznam všech plných verzí v Chipu 04/2021 |
![]() |
Obsah: Všechna témata Chipu 04/2021
Tento a další zajímavé články můžete číst hned
Navíc získáte řadu užitečných plných verzí softwaru
Kupte si jednotlivá vydání Chipu nebo výhodné předplatné.
Nákup Chipu Už mám zakoupeno
Advanced SystemCare 14 Ultimate

EaseUS Todo PCTrans Pro

Steganos Privacy Suite

Audials One 2021 Edition

Vivaldi 3.6
