Chip 09/2025: Na cestách se dostáváme do zorného pole všudypřítomných technologií možná více než kdy jindy. Každý dnes používá služby, jako jsou Airbnb, Instagram či Google Mapy, které jsou od dovolených neodmyslitelné. Nyní se k tomu přidává prudce nastupující obor umělé inteligence.
Na asistenci při cestování se zaměřil také internetový kolos Google. Nástroje od této společnosti, které budou rozumět internetu a mít do něj přístup, už nebudou pouze shromažďovat odpovědi, ale vykonají konkrétní věci v realitě. Google ve svých futuristických vizích představuje specializované AI agenty, kteří budou asistovat v běžném životě. Chceme-li na pár týdnů odcestovat z domova, AI agent na základě toho, co konkrétně ví o uživateli a jeho předešlých cestách, zamluví letecké spoje a pokoje v hotelu, nebo rezervuje místo v restauraci.
Další oblastí je komunikace – nástroje od společností Apple, Google nebo Microsoft s pomocí specializované firmy DeepL zvládají překlady v reálném čase – díky čemuž se v cizích zemích nemusíme cítit úplně ztraceni. Aplikace přitom používají AI jazykové modely, aby mohly vést co možná nejpřirozenější dialog.
Vedle fantasticky znějících přínosů ale existují i rizika využití AI v turistickém průmyslu a na cestách: přehmaty nedokonalé umělé inteligence, jistá uniformita a také bezpečnost. O tom všem píšeme v zářijovém vydání Chipu. Článek si tak můžete přečíst od 20. srpna.

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.