Chip 09/2025: Za 28 let své existence vytvořil Google mnoho převratných aplikací, které nahradily stávající technologie. Vše ale začalo vyhledávačem, který vyvolal revoluci ve způsobu práce se znalostmi; legendární PageRank vedl k relevantnějším výsledkům než jiné nástroje nebo referenční práce. Ještě chytřejší byl marketing vyhledávaných výrazů, který natrvalo změnil reklamní trh a přinesl společnosti peníze a moc.
Najednou se však v úspěšném orchestru začínají ozývat rušivé tóny. Jen v prvním čtvrtletí letošního roku vydělal Alphabet na internetové reklamě přes 50 miliard dolarů, a přesto se tato divize stala největším staveništěm mateřské společnosti Googlu.
Dilema Googlu jako inovátora je následující: pokud se rozloučí s tradičním vyhledáváním, zničí si lukrativní obchodní model. Pokud to neudělá, předběhne ho konkurence s alternativami vyhledávání, pro které on sám vytvořil technické základy.
Při hledání východiska z tohoto dilematu postupoval šéf Googlu Sundar Pichai zpočátku opatrně. Prvním krokem je „AI Overview“, neboli přehled vytvořený umělou inteligencí. Tato služba už ale má celosvětově přes 2 miliardy uživatelů. A nezůstane jen u ní. Jaké další kroky Google chystá a jak to změní celý svět webů? To vše si můžete přečíst v zářijovém čísle Chipu, které je v prodeji už od 20. 8.

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.