Podle odhadů dnes v tuzemsku existuje zhruba 37 tisíc internetových obchodů. Aby e-shopy v tak silné konkurenci uspěly, musí být podle odborníků originální a úzce specializované. Při online nákupu lidé dnes preferují módu a vybavení domácnosti. Důležitá je také logistika, dostupnost zboží či prezentace a design e-shopu.
Podle aktuálních statistik Informačních a komunikačních technologií výrazně roste obliba nakupování zboží i služeb přes internet. Zatímco v roce 2007 nakoupilo přes internet 15 % populace, v roce 2010 to bylo již 25 % a v roce 2013 již přes 34 %. Díky vzrůstající poptávce po online nakupování dochází k výraznému nárůstu internetových obchodů.
Kromě designové a obsahové stránky se během posledních let české e-shopy rozšířily i v možnostech plateb a komfortu služeb. Odborníci se shodují, že od roku 2005 došlo ke zvýšení náročnosti zákazníka.