Chip 02/2021: Esport neboli soutěžní hraní počítačových, konzolových či mobilních her dnes oslovuje kolem 500 milionů diváků. Kde nastal bod zlomu, kdy se z komunitního soupeření nerdů stala zábava pro stovky milionů lidi?
Přitom soutěžení ve videohrách není žádným novým fenoménem. Historicky první turnaj, který lze dohledat, se odehrál už v roce 1972 na Stanfordově univerzitě ve hře Spacewar. Vítěz – Bruce Baumgart – si odnesl roční předplatné magazínu Rolling Stones. Od té doby ušel esport velký kus cesty. Na příští rok je naplánován turnaj ve hře Dota 2, jehož finanční dotace pro týmy přesáhla magickou hranici 40 milionů dolarů.
Pojďte se s námi podívat na jednotlivé aspekty novodobého fenoménu nazývaného esport (a to i pokud se ho přímo nezúčastňujete): jak ovlivnila jeho pozici současná pandemie, zda hrají jen muži, kolik si vydělají špičkoví hráči či jak si v této oblasti stojí Česká republika. To vše se dozvíte v únorovém vydání CHipu, které je v prodeji od 20. ledna.