Chip 03/2023
: Pokud na nás vyskočí okno se soubory cookie, patrně z pohodlnosti klikneme na „Přijmout vše“. To má ale i své důsledky. Svá data pak totiž věnujeme digitálním společnostem. V souladu s hlavní zásadou: „Pokud produkt nic nestojí, jste produktem vy“ jsou soukromé informace skutečně cenné: Facebook například používá získané údaje k přesnému cílení reklamy. Reklamní prostor pak snadněji prodává dalším společnostem.
Facebook, Spotify, TikTok a spol. však nepersonalizují jen své reklamy: přímo uživateli totiž přizpůsobují i aplikaci a její obsah, aby zůstal co nejdéle přilepený k displeji. I proto jejich algoritmy prohledávají velké množství dat. Data jsou zároveň velmi důležitá pro průzkum trhu i pro získávání nových cílových skupin a jsou jakýmsi palivem 21. století. Podrobnosti najdete v Chipu.

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.