Facebook hraje v komunikaci jednu z nejsilnějších rolí. Je to platforma, která je dnes nejblíže lidem. Jestliže při minulých parlamentních volbách bylo odevzdáno 4 969 984 platných hlasů, je to zhruba stejné množství, jako je dnes právoplatných voličů, kteří mají profil na Facebooku.
Všechny politické strany to pochopily. Informace, které chtějí předávat, se dostanou k voličům přesně v takové formě, jak si strana představuje, bez prostředníků v podobě novinářů. V praxi to znamená, že každá politická strana, která má reálnou šanci dostat se do Poslanecké sněmovny, komunikuje na Facebooku. Komunikace politických stran na sociálních sítích je ale dosti zajímavá disciplína lišící se od komunikace běžných komerčních firem či značek, které hovoří k zákazníkům. Byť bychom pro politické strany měli být také něco jako zákazníci, kterým chtějí dodat ten nejlepší produkt, skutečnost je trochu jiná.
Podívejte se společně s námi, jak vypadá prezentace nejznámějších tuzemských politických stran na Facebooku před letošními parlamentními volbami. Pohled je to více než zajímavý a možná nám něco napoví o volebních výsledcích. Více v Chipu 10/2017, který je v prodeji od 22. září.