Nakupujete pravidelně v hypermarketu, nebo v menším obchodě? V prvním případě o vás obchodník neví téměř nic, v tom druhém se naopak může vyvinout až téměř „rodinný“ vztah. Jak to ale vypadá, když nakupujete v internetovém obchodě? Co o sobě prozradíte při každém nákupu?
Prodavačka z obchodu na rohu zná Honzu už dlouho. Ví, jaké noviny a časopisy čte, že má rád pivo a že rád sleduje akční filmy. Proto mu čas od času dokáže nabídnout zboží, které by ho mohlo zajímat, například nový film s Jasonem Stathamem či speciální verzi ležáku, nebo mu pravidelně schovává jeho oblíbený časopis o autech.
Zdá se vám to jako romantický závan minulosti? Omyl – na podobném principu pracují i internetové obchody. A zatímco u klasického obchodu vás majitel (nebo prodavačka) musí poznat osobně, internetovým obchodům jednoduše stačí analyzovat vaše zvyky podle nakoupeného (nebo jen prohlíženého) zboží a podle navštívených webových stránek. Chip vám ukáže, jak internetové obchody využívají pokročilé Deep Packet Inspection prověřování zákazníků, aby jim poté dokázaly nabídnout přesně to, co chtějí. Chip vám také prozradí, jak funguje reklama založená na modelu chování pomocí techniky označované jako Behavioral Targeting.
Článek najdete v čísle 5, které výchází v pátek 23.4. 2010.

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.