Přejít k hlavnímu obsahu

Dieta Google pro online reklamu

Pavel Trousil 26.03.2024
Zdroj: redakce

Po společnostech Apple a Mozilla se chce i Google v budoucnu obejít bez reklamních souborů cookie. Získají uživatelé zpět své soukromí bez vlezlých reklamních sledovačů?

Chip 04/2024: V letošním roce by měly skončit někde v zapomnění: soubory cookie, malé kousky dat, které jejich tvůrcům umožňují sledovat aktivity uživatelů internetu. Poté, co proti těmto drobkům dat již zakročily společnosti Apple a Mozilla, zavádí nyní své protiopatření, které oznámil již před lety, také Google a blokuje ve svém prohlížeči takzvané cookies třetích stran.

Neděje se tak ale najednou; funkce cookies má být postupně nahrazena novým procesem vyvinutým společností Google pod názvem Privacy Sandbox. Společnost to oficiálně zdůvodňuje tím, že tím má být vytvořena „soukromější síť“. Proč starý systém končí a jak bude vypadat ten nový se dozvíte v dubnovém Chipu.

Další témata Chipu 04/2024


Máte k článku připomínku? Napište nám

Sdílet článek

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme


články odjinud