Audi testovala na 4 300 metrů vysokém vrchu Pikes poblíž Colorado Springs své nové elektrické SUV e-tron quattro. Ukázalo se, že elektromotor má výhodu nejen cestou do kopce, ale díky zvládnuté rekuperaci se jeho výhody ukazují i při jízdě dolů. Rekuperaci ovládá každé elektrické auto. Při implementaci však existují velké rozdíly: vysoké nabíjecí proudy zatěžují akumulátor, takže maximální brzdný výkon je omezen. Přečtěte si, jak tento problém zvládají špičkové elektrovozy.
Dalším adeptem na evropského krále elektrických SUV je Jaguar i-Pace. V německém Mnichově dokonce jezdí flotila deseti těchto vozů jako taxi. Jaguar ukazuje, jakou dynamiku jízdy si můžete dopřát s elektrickým pohonem. Oba vozy se můžou pochlubit slušným dojezdem atakujícím 500 km. Stanou se tedy evropské luxusní SUV prvními modely, které nalákají zákazníky na přechod k čistě elektrickému pohonu? Více se dočtete v Chipu 11/18, který je v prodeji už od 24.10.
Vývojářská aplikace zobrazuje ve voze e-tron quattro brzdný výkon a přesný tok energie.

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.