Tip: jak oživit nefunkční pixely na monitoru – není vždy nutné hned kupovat nový
Chyby pixelů na monitorech nebývají pravidlem a obvykle jde jen o malé vady u starších…
Češi nejvíce utrácí na britských, irských a německých e-shopech | foto: CHIP
Již více než 30 procent z nákupů, kterou provedou čeští držitelé karet Visa na internetu, spadá na britské e-shopy, sedm procent na irské a pět procent na německé internetové obchodníky.
Zhruba 36 procent zůstává domácím e-shopům. „Jedním z důvodů vysoké obliby britských e-shopů je jejich bezpečnost, jednoduchost a rovněž pohodlnost nákupu. Lze říci, že mnoho Čechů se v současnosti již orientuje v nepřeberné nabídce internetových obchodníků a dává přednost těm ověřeným. Jedním ze znaků důvěryhodnosti e-shopu je logo Verified by Visa na jeho webových stránkách,“ vysvětluje regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš.
Naopak v České republice v rámci nakupování na internetu (e-commerce) nejraději utrácejí Slováci a Poláci. Ti, stejně jako Češi, na internetu stále nejraději nakupují elektroniku nebo oblečení. I v nákupním chování ale dochází k postupným změnám. Podle údajů Visa Europe totiž více roste počet placení kartou na internetu než částka, kterou Češi na internetu utratí. „Namísto elektroniky se přechází k levnějšímu zboží. Velký boom rovněž zažívá nákup takzvaného digitálního obsahu, jako jsou mobilní aplikace nebo hudba. Výraznou roli také sehrává široká nabídka slevových portálů,“ informuje Gajdoš.
E-commerce rok od roku sílí
Podíl nakupování přes internet (e-commerce) v porovnání s nakupováním v tradičních kamenných obchodech se rapidně zvyšuje. Loni kartou Visa u českých obchodníků zákazníci na internetu utratili přes 16 miliard korun, což znamená, že e-commerce se na celkových objemech nákupů kartou Visa podílí v České republice již 10 procenty. Počet transakcí kartou Visa v roce 2013 dosáhl 6.4 milionů, rok předtím 4.21 milionů a v roce 2011 2.9 milionů.
Podobným tempem by měl růst i letos, a to díky rozšiřování sítě prodejců, kteří umožňují platby online, a také využívání technologie 3D Secure ze strany těch, kteří karty vydávají. Dalšímu růstu e-commerce napomůžou i nové a inovativní technologie placení. Jednou z nich je služba V.me by Visa, která je založená na cloudovém řešení. „Člověk tak má jistotu jednoduchého, pohodlného a bezpečného placení, kdy mu pro placení stačí jen platební karta Visa, přihlašovací jméno a heslo. O vše ostatní se již postaráme my,“ říká Gajdoš. V současnosti době lze digitální peněženkou V.me by Visa platit ve čtyřech zemích: ve Francii, Španělsku, Polsku a ve Velké Británii.
Placení přes internet roste i díky stále většímu zájmu jednotlivých e-shopů obsluhovat i klenty mimo domací trh. Vedle toho také dokážou lépe kontrolovat tok plateb, které jsou mnohem rychlejší právě díky platbě kartou v porovnání třeba s dobírkou.
Chyby pixelů na monitorech nebývají pravidlem a obvykle jde jen o malé vady u starších…
Nová verze prohlížeče DuckDuckGo Privacy Browser pro systém Android získala funkci na ochranu…
Klientská aplikace komunikátoru WhatsApp má spoustu šikovných nastavení na zvýšení vašeho…
Jak vyřešit problém, že mobilní verze webového prohlížeče Chrome nepodporuje přepínání účtů…
Aktuální pozice všech autobusů a tramvají Pražské integrované dopravy jako na dlani – to…
Technologické firmy redukují počty svých zaměstnanců, včetně Microsoftu. Lidé z oboru se…
Humanoidní robot Atlas společnosti Boston Dynamics umí tančit, umí parkour a nyní také…
Propouštění v technologické branži nebere konce. Nyní oznámil také hardwarový a softwarový…