Menu

Čeští uživatelé internetu o diakritiku v doménách stále nestojí

27.11.2014 09:49 | Radek Kubeš + Přidat komentář
Čeští uživatelé internetu o diakritiku v doménách stále nestojí

Čeští uživatelé internetu o diakritiku v doménách stále nestojí | foto: CHIP

 Česká internetová veřejnost již popáté v řadě odmítla zavedení diakritiky do systému domén .CZ. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění, který pro sdružení CZ.NIC, správce registru domén .CZ, provedla společnost Markent. 

Proti zavedení systému IDN (Internationalized Domain Names) se vyslovilo 81 % respondentů z řad organizací a 68 % oslovených běžných uživatelů Internetu.

Celkem 1 781 organizací a 2 256 respondentů z řad uživatelů bylo osloveno pro zmapování názoru na diakritiku v českých doménových jménech. 81 % organizací a 68 % uživatelů se vyslovilo proti. V prvním případě je to nárůst o 10 % oproti poslednímu dotazování v roce 2012, v druhém případě je údaj stejný. Výsledky průzkumů pro sdružení CZ.NIC představují rozhodující faktor pro přijetí či odmítnutí IDN.

idn-jednotlivci-nahled

idn-organizace-nahled

S ohledem na IDN se v průzkumu mezi nejčastěji spontánně uváděnými nevýhodami objevovala komplikovanost přístupu pro návštěvníky ze zahraničí nebo podpora spekulací s doménovými jmény.

Z průzkumu dále vyplývá, že typického zastánce IDN mezi jednotlivci představuje člověk ve věku 30 až 39 let a pochází z obce s 10 až 20 tisíci obyvateli. V případě organizací se jedná o subjekty se 100 a více zaměstnanci, které působí ve školství, zdravotnictví a nebo se jedná o průmyslové podniky.

Detailní výsledky průzkumu, včetně doplňujících informací spojených s IDN, najdou zájemci na internetové adrese www.háčkyčárky.cz.

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení