Menu

Firefox: otravnost dovedená k dokonalosti

30.03.2016 04:47 | Karel Kovar + Přidat komentář
Firefox: otravnost dovedená k dokonalosti

Firefox: otravnost dovedená k dokonalosti | foto: CHIP

Otravná a problematická aktualizace doplňků sráží Firefox v oblasti uživatelské přívětivosti mezi nejhorší prohlížeče.

Firefox kdysi býval špičkovým browserem – široká nabídka rozšíření a výborná ergonomie ho v našich testech vždy posouvala na první místa. Pak se ale jeho vývojáři rozhodli, že o své uživatele nestojí: autoři rozšíření budou muset přejít na novou technologii (což jejich počet značně omezí) a s ergonomií je na štíru už hodně dlouho. Typickým příkladem může být práce s doplňky – tedy něco, co například Chrome, zvládá bez problémů. Pojďme se ale podívat, jak to vypadat nemá:

ff-aktualizace1

Po kliknutí na nabídku »Nástroje | Doplňky« se zobrazí okno, kde vás prohlížeč varuje, že máte některé doplňky zastaralé. To by sice bylo skvělé, pokud by je prohlížeč aktualizoval za vás, nebo umožnil jejich „opravu“ na jedno kliknutí. Pokud ale bláhově kliknete například u Silverlightu na odkaz »Aktulizovat«, objeví s toto okno:

  ff-aktualizace2

Pro méně zkušeného uživatele naprosto nepochopitelná stránka kombinující češtinu a angličtinu. Smůlu ale má i ten, kdo anglicky umí a pochopí, že by měl kliknout na odkaz skrývající se pod slovem »Here«. Objeví se totiž tato stránka, kde zabloudí i profík...

  ff-aktualizace3

Opravdu to myslí vývojáři Firefoxu vážně?

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

    K smíchu...

    Silverlight mi nesmí do PC, takže to nikdy nezažiju, ale vypadá to spíše, že je to věc i Microsoftu (jistě druhá stránka).
    Přesto mi Firefox vychází stále jako lepší než Chrome, kterému není svaté místo na disku…

    Reagovat na komentář

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení