Fortnite vypálil konkurenci rybník
Battle royale hry nebyly ničím novým ani v roce 2017 a před vydáním Fortnite jste si mohli zahrát PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG), z něhož Epic čerpal největší inspiraci pro svou novinku. Ta byla vypuštěna 26. září 2017 a za necelé tři měsíce od vydání vydělala přes 3 miliardy dolarů skrze mikrotransakce. Z titulu se tedy za krátkou dobu stal obrovský zlatý důl.
V následujících letech tržby neustále rostly, čemuž dopomáhaly spolupráce s velkými brandy jako jsou Star Wars, Marvel a i mnoha osobnostmi jako Eminem nebo Lady Gaga. Nebylo to však pouze o sponzorech nebo spolupracích, ale i o pravidelně přidávaném obsahu, velkých událostech jako je Black Hole Event, kdy Fortnite na chvíli přestal fungovat, protože ho pohltila černá díra.
Dokonce se ve hře čas od času pořádaly i virtuální koncerty známých zpěváků a poslechnout jste si mohli třeba Travise Scotta. Samozřejmě všechny události doprovázely placené skiny, které jste si mohli koupit, což je jedna z věcí, proč je Fortnite tolik výdělečný oproti konkurentovi PUBG, který tu byl dříve.
Výdělky jsou astronomické
Na trhu je mnoho her, které vydělávají stovky milionů dolarů ročně, ale Fortnite s přehledem poráží všechny free-to-play tituly. Za rok 2018 hra vydělala rekordních 5,5 miliardy dolarů (134 miliard korun) a v letošním roce se odhaduje výdělek cca 6 miliard dolarů. Konkurenti jako PUBG Mobile či Apex Legends vydělají za rok obvykle jen okolo jedné miliardy dolarů, což je v přepočtu „jen“ 135 miliard korun.
Technicky Fortnite od vydání pokročil nejen finančně, ale i technologicky, protože nejnovější verze hry využívá moderní Unreal Engine 5 namísto starší čtvrté verze, na které hra běžela v roce 2017. Dá se říct, že Fortnite tu s námi bude klidně dalších 10 let a více, protože je to prakticky hlavní hnací motor celé společnosti Epic Games.
Zdroj: Tekrevol, TechCrunch