Menu

KNOCKCODE: zamykání smartphonu ťukáním

10.04.2014 16:05 | Pavel Trousil
KNOCKCODE: zamykání smartphonu ťukáním

Poklepání na displej přináší novou možnost jak pohodlně zabezpečit data v chytrém telefonu. S nápadem přišla firma LG.

global-g2-mini-wall-paper-nahled

Funkci KnockCode, která odemkne a zapne telefon poklepáním, představila společnost LG Electronic. Poklepáním do jednoho ze čtyř kvadrantů displeje lze telefon velmi rychle zapnout a odemknout a díky předvolenému pořadí dotyků se do něj nedostane nikdo jiný kromě majitele.

Tuto bezpečnostní funkci představilo LG na smartphonu G Pro 2 a bude jí automaticky dodávat pro všechny klíčové modely. V jednom kroku je smartphon připraven k použití. Uživatel jednoduše poklepe na displej předem navolenou kombinaci, své osobní “dotykové heslo”, a tím probudí a odemkne telefon. Nemusí si pamatovat vstupní kódy ani hledat odemykací tlačítka. KnockCode je vylepšeným pokračovatelem funkce Knock ON, která ale postrádala bezpečnostní charakter.

Spotřebitelský výzkum ukázal, že majitelé smartphonů jej odemknou a kontrolují až stokrát za den. LG proto přišlo s funkcí KnocCode, díky které je celý proces jednodušší než doposud. Samotné poklepání musí mít ale určitou formu a odpovídat přednastavaným parametrům. Osobní dotykový kód může mít jednu z celkem 80 000 možných podob, uživatel si jen musí navolit kombinaci, která je pro něj přirozená a automatická. KnockCode lze zadávat na libovolném místě displeje, takže i větší telefony je možné ovládat pouze jednou rukou. Displej telefonu je v rámci funkce KnockCode rozdělen do čtyř kvadrantů, do kterých uživatel poklepe dvakrát až osmkrát v určitém pořadí.

Funkce Knock CodeTM bude automaticky dodávána pro telefony LG L40, L70, L90, G2 mini a jako upgrade bude nabídnuta ke stažení i pro modely LG G2 a G Flex. Aktualizace pro poslední dva zmíněné modely bude k dispozici od 2. kvartálu 2014.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání
Oblíbená témata z článku