Menu
CHIP Speedtest

Lidé jsou s prací z domova převážně spokojeni a více efektivní

12.05.2020 23:10 | Radek Kubeš + Přidat komentář
Lidé jsou s prací z domova převážně spokojeni a více efektivní

Již měsíc a půl pracují statisíce Čechů z domova. Na takzvaném home office je podle průzkumu společnosti T-Mobile zhruba třetina lidí v produktivním věku.

A jejich zkušenost je převážně pozitivní. Dvě třetiny (68 %) jsou s možností pracovat z domova spokojeny, negativně tento stav hodnotí pouze 13 % dotázaných. Šedesát procent lidí zároveň uvedlo, že jejich firma nebyla na přechod připravena. Průzkum pro T-Mobile připravila agentura IPSOS v druhé polovině dubna, po uplynutí měsíce nouzového stavu.

Zaměstnanci jsou s prací z domova spokojeni

Mezi hlavní výhody práce z domova podle dotázaných patří lepší soustředění na pracovní úkoly (52 %) a také víc volného času (52 %) díky úspoře cesty do zaměstnání. Tři čtvrtiny dotázaných uvedly, že mají pocit vyšší efektivity – za stejnou dobu udělají víc práce než v kanceláři. Problémy s prokrastinací řeší zhruba čtvrtina dotázaných (27 %). Největší problém mají mladší lidé ve věku 26 – 34 let (35 % z nich ji uvedlo jako problém). Naopak mezi lidmi staršími 45 let s pevně vybudovanými pracovními návyky ji jako komplikaci uvedlo pouze v 17 % dotázaných.

Jako další výhody práce z domova respondenti uvedli volnější oblékání (42 %) a lepší možnost plánovat si pracovní úkoly (38 %). Mezi nevýhody zařadili dlouhé online meetingy (24 %) a menší klid na práci (23 %), což se týká zejména zaměstnanců mezi 35–44 lety, kteří mají děti školou povinné. Za největší nevýhodu práce z domova lidé považují chybějící společnost kolegů a možnost osobní spolupráce (52 %).

Nejpoužívanější platformy pro videokonference jsou podle průzkumu Microsoft Teams (30 %), Google Hangouts (20 %) a Zoom (11 %).

Připravenost firem na home office

Zaměstnanci zvládli evidentně přechod na práci z domova bez větších komplikací. A co firmy? Celkem 60 % lidí uvedlo, že jejich zaměstnavatel připravený nebyl a musel zavést nová opatření. Přitom 40 % dotázaných uvedlo, že po počátečních potížích se situace stabilizovala. Každý pátý zaměstnanec nicméně přiznal, že přechod do nového režimu provázely poměrně velké problémy, na které firma nedokázala pružně reagovat. Podle zkušeností T-Mobile, který dodává jak konektivitu, tak cloudová řešení a software, se tyto problémy týkaly zejména nízké rychlosti připojení firem, špatného zabezpečení, zastaralých IT systémů. Dále se ukazuje, že firmy šetří na datových tarifech svých zaměstnanců. „Během prvních dní epidemie jsme dodatečně aktivovali data na 23 000 SIM karet našich firemních zákazníků a museli jsme navýšit kapacitu pevného internetu u 15 000 DSL přípojek,“ vysvětlila Martina Kemrová z T-Mobile. Podle ní T-Mobile poskytl téměř milionu (985 000) koncových zákazníků z firemního sektoru neomezená data, která T-Mobile nabídl během nouzového stavu.

info


Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda International CZ s. r. o.











Komerční sdělení