Menu
CHIP Speedtest

Pryč s neprostupnými flashovými překryvy

22.11.2010 12:31 | Redakce Chip
Pryč s neprostupnými flashovými překryvy
Tažení za to, aby flashové reklamy nepřekrývaly navigační prvky webu.

Naštvaný webový vývojář James Yu požaduje, aby flashové reklamy nepřekrývaly ovládací prvky stránky. Stačila by na to změna jediného parametru, již však musí provést agentury, které reklamy do webů vkládají. Jde o parametr wmode.

Jenže nastavení, které požaduje James, by více zatížilo počítače návštěvníků webu. James se však domnívá, že dnes mají lidé počítače výkonné dostatečně. S tím nesouhlasí web Mashable, jenž na kampaň upozornil; jediným budoucím východiskem je podle něj HTML5. Ale víme předem, jaké fígle agentury vymyslí s HTML5?

 


 

Wmode určuje, jak se flash zařadí na dynamické stránce do vrstev. Nastaven na hodnotu „transparent“ nebo „opaque“ umožní tvůrci webu, aby důležité ovládání umístil do vrstvy vyšší. Výchozí a dosud nejčastěji užívaná je však hodnota „window“ — s ní flash nelítostně překryje vše. (Ve starších prohlížečích a se starším flashem prý překryje vše tak jako tak…)

Obtížné flashové reklamy jsou hlavním důvodem, proč si řada lidí zamezuje v prohlížečích flash úplně. Zodpovědnost padá nejen na nesoudné agentury, ale i na firmu Adobe — že například nejde nastavit, aby animace proběhly jen jednou a neopakovaly se dokola.

Weby, včetně tohoto, ovšem musí z něčeho žít a většina lidí platit za webový obsah nechce. Pak by však zadavatelé i dodavatelé reklamy měli alespoň uplatňovat více citu pro míru únosnou i udržitelnou dlouhodobě. A měli by vymýšlet způsoby, jak o něčem dát vědět, ale neobtěžovat přitom — která reklama vyvolá pocity záporné, že obtěžuje, nemůže přece svému zadavateli prospět.

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání