Menu
CHIP Speedtest

Studie Microsoftu: Oběti útoků na internetu útočníky většinou znají

06.02.2018 20:02 | Milan Loucký
Studie Microsoftu: Oběti útoků na internetu útočníky většinou znají

Podle výsledků nejnovější Studie chování na internetu, kterou si nechala vypracovat společnost Microsoft, se online prostředí a interakce uživatelů na internetu kultivuje a reakce uživatelů na online rizika zlepšuje.

Přesto má stále více než polovina respondentů osobní zkušenost s nebezpečným chováním na internetu. Více než třetina (36 %) obětí útoků na internetu přiznává, že útočníka osobně znají. Často je to člen rodiny nebo patří k okruhu jejich přátel či známých.

Mezi nejčastěji zmiňovaná rizika v online prostředí patří nevyžádaný kontakt (41 %), následovaný poplašnými zprávami a podvodnými emaily (27 %). Až třetina respondentů pak zažila sexuální obtěžování online. Následky negativního zážitku na internetu přitom mohou vážně ovlivnit život napadeného: 4 z 10 postižených ztratili v této souvislosti důvěru v kontakt v digitálním prostředí, každý třetí pak v reálném světě. Studii vydal Microsoft na Den bezpečnějšího internetu.

„I nadále se ukazuje, jak je důležité upozorňovat na možná nebezpečí na internetu a nabízet i rady a tipy, jak rizikům předcházet. Díky osvětě se zvýšilo povědomí o tom, jak se útokům na internetu bránit a kde hledat pomoc, celosvětově ze 37 na 45 %. Dlouhodobě se snažíme předcházet rizikům, která mohou v online prostředí číhat zejména na děti a mládež, proto je Microsoft tradičním partnerem projektu Kraje pro bezpečný internet, který ročně seznámí se zásadami bezpečného internetu přes 25 000 dětí ze všech regionů České republiky," uvedl Václav Koudele z Microsoftu.

Studie chování na internetu zjišťovala postoje a vnímání bezpečnosti a interakcí na internetu u respondentů ve věku 13–17 a 18–74 let ve 23 zemích světa.

 

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním svých osobních údajů a užitím pro marketingové účely vydavatelství Burda Praha, spol. s.r.o.

Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání
Oblíbená témata z článku