Menu

Zásilkovna má problém: zákazníci zuří, před Vánoci opět nestíhá a balíky se válí na depu

08.12.2022 14:00 | Jakub Fišer + Přidat komentář
Zásilkovna má problém: zákazníci zuří, před Vánoci opět nestíhá a balíky se válí na depu

Zásilkovna má problém: zákazníci zuří, před Vánoci opět nestíhá a balíky se válí na depu | foto: Zásilkovna / oficiální press kit

Společnost Zásilkovna představuje jednu z nejoblíbenějších a nejvyužívanějších služeb pro doručení balíčků od osoby k osobě, případně z obchodu na výdejní místo. Jak ale nastupuje sezóna vánočních nákupů, Zásilkovna opět nestíhá a zákazníci z toho rozhodně nemají radost.

Zásilkovna měla v začátcích ambice vyštípat z pozice hlavního zajišťovatele poštovních služeb státní podnik Česká pošta. A i když na Zásilkovnu nedá většina klientů celý rok dopustit, před Vánoci – v krizových náročných časech – se ukazuje, že servis není ani tady ideální.

Zásilkovna v problémech

Sociální kanály společnosti Zásilkovna trochu připomínají profily operátorů. Profesionálně laděné příspěvky o tom, kolik se podařilo doručit balíčků či jaké úspěchy sbírá firma na tuzemských i zahraničních soutěžích. Stačí ale navštívit sekci komentářů a ihned zjistíte, že idylická situace vypadá zdaleka odlišně.

Klienti a zákazníci Zásilkovny si hromadně stěžují na problematické služby na konci listopadu a zkraje prosince. Dle slov rozčilených zákazníků na Facebooku a Twitteru Zásilkovna selhává v časném doručení zboží, nezvládá komunikovat a dokonce ztrácí některé balíčky.

Dodání trvá, někdy se balíky i ztrácí

Lépe než cokoliv jiného to ilustruje příspěvek ze včerejšího dne o tom, jak skvěle fungují automatické doručovací boxy Z-BOXy. Pod příspěvkem se strhla bouře konkrétních příběhů lidí, kteří do dnešních dní čekají na své – častokrát již zaplacené – zboží. Nejčastějším problémem je, že balíčky leží na depu klidně i několik týdnů (!) a robotizovaná zákaznická linka neumí poradit ani cokoliv vyřešit.

Příliš profesionálně nepůsobí ani to, že správci sociálních sítí Zásilkovny začnou s ublíženými klienty řešit jejich problém, ale pak se odmlčí. Bohužel, ojedinělé nejsou ani případy, kdy se prostě balík ztratí. Seznam Zprávy, které se této problematice také věnují, přinesly svědectví jedné zákaznice: „Každý den jsem se snažila dozvědět, co je s mou zásilkou, ale marně. Nakonec mi řekli, že se balík ztratil a proplatí mi ho. Dnes mi přišla zpráva, že ho našli.“

| Zdroj: Zásilkovna / YouTube

Zkusíte raději Balíkovnu nebo PPL?

Situace je poměrně frustrující pro zákazníky zejména z toho důvodu, že se blíží Vánoce a je logické, že s předstihem objednané zboží chtějí mít doma co nejdříve. Někteří zákazníci explicitně vyjádřili, že při příštím objednání zboží z internetu vsadí na jinou přepravní službu – nabízí se jich hned několik, kupříkladu DPD, PPL, GLS či široce rozšířená Balíkovna České pošty.

Problémy Zásilkovny okomentoval pro Seznam Zprávy i její tiskový mluvčí, Kamil Chalupa: „Více než 91 % zásilek i nyní před Vánoci doručíme do druhého dne od jejich podání. Zároveň neskrýváme, že se v současné době, kdy přepravujeme rekordní čísla přepravených zásilek a jsme v samotném vrcholu předvánočního nakupování, může v procesu doručování zásilek docházet ke zpoždění.“

Zdroj: Zásilkovna, @Zasilkovna / Twitter, Seznam Zprávy

Komentáře

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

    Balíček na cestě

    Také nemám dobrou zkušenost. E-shop promptně vyřídil mou objednávku, bohužel balíček s vánočním osvětlením je od 21.12. stále „Na cestě“ v depu.

    Reagovat na komentář

    Zásilkovna doručuje do zavřeném vydejniho mista

    Zsilkovna mi presmerovala balíček na výdejní místo, které je uzavřené, dokonce oteviraci dobu sami uvádějí v seznamu vydejnich míst. Nikam se nelze dovolat, není způsob, jak vyzvednuti vykomunikovat.

    Reagovat na komentář

    Z-Box

    [Po tydnu čekani oznamení emailem, ze je box plný a moje baliky přesunuty na nebližši výdejnu zásilkovny. Je sice vzdálená 6 km, ale pro mě nevyhovující. Ani nevím, jestli do vánoc dojdou.

    Reagovat na komentář

    Balíkovna nestíhá

    Mám stejnou zkušenost s Balíkovnou. Již 10 dní čekám na balíček a stále nic. Telefony také nikdo nezvedá.

    Reagovat na komentář

    Česká pošta

    Reakce na Jenicek:
    Už týden mi leží balík na poště a nic. Telefon nikdo nebere. Žádná zpráva… Nic. Ať jdou do…

    Reagovat na komentář

    Zrušit zásilkovnu

    Nikdy jsem se nezúčastnil nějakých recenzí. Ale protože jsem slyšel jen samou chválu na Zásilkovnu, tentokráte přidám zkušenost. Objednal jsem zboží z inzerce, prodejce hned druhý den odeslal zboží zásilkovnou. Podáno v Praze, k nám je to přesně 50km.Uplynulo už 8 dní a balík se pořád povaluje v depu na cestě. Člověk nechce zázraky, ale 50 km cesta a balík pořád na cestě. A to jsem zvědav, kdy bude teprve doručen. Zlatá Česká pošta. Tam jsem nikdy problém neměl. Jó jiná doba, a to bylo řečí, jak Zásilkovna bude konkurenci právě poště. Ze začátku tomu tak mohlo být, ale nyní chaos a b…el.Nikdy už nebudu využívat tuto službu a když budu kupovat od někoho, budu „tlačit“ prodejce na jiného dopravce. Již nikdy tuto hrůzu…

    Reagovat na komentář

    Já jsem teda se zásilkovnou maximálně spokojená, a je jedno jestli je léto nebo teď před Vánoci…vždy do druhého dne balík dorazí. Nejlepší přepravce

    Reagovat na komentář

    Placení online

    Reakce na Denca.fojtikova : A proč to platíte předem vždy plaťte až při převzetí na dobírku.

    Reagovat na komentář

    Pouze obchody

    Nyní bych teda nevyužíval e-shopy pouze Alzu a obchody jako Datart, Okay, Electro world, Istyle prostě obchody kde je možné si zboží rezervovat přímo na prodejně.

    Reagovat na komentář

    Kkti

    Přesně mě už ztratili dva vánoční dárky zaplacene… prý údajně na depu, pak ze jsou ztracené,.. zásilkovna nekomunikuje … zlaté ppl!

    Reagovat na komentář

    Reakce na Vladislav: Měl mě přijít balík do AlzaBoxu a skončilo to úplně stejně. V trasování zásilky je „Nevyzvednutí zásilky příjemcem“.

    Reagovat na komentář

    Aniž by přišla sms zpráva o doručení s heslem, ani nepřišel email s časem doručení ani telefonát od řidiče akorát na sledování zásilky se objevilo, že z důvodu nevyzvednutí bylo vráceno odesílateli

    Reagovat na komentář

    Velice zaujatý článek.
    Myslím, že všechny služby jako DPD, Balíkovna atd. mají vždy před Vánoci frmol. Lidi se furt a furt neponauci a posílají to na poslední chvíli a pak se stěžují. Jinak zasilkovna je super a bez problémů

    Reagovat na komentář

    Zásilkovna nejlepší, nikdy žádné problémy, doručení do 2–3 dnů. Z Polska 4 dny.

    Reagovat na komentář

    Rada

    Nemůžu si stěžovat.Vždy mám vše včas.Jestli se chybička vloudí nedá se nic dělat.Jsme jenom lidi.Ať si to jde někdo zkusit.

    Reagovat na komentář

    Ráda všem nespokojeným.

    Každý rok stejné stížnosti.Tak ať si to dojdou lidí koupit do krámu.Nejraději by řidiče strhali.Můžou si to jít zkusit.

    Reagovat na komentář

    Sluzby zasilkovych spolecnosti vyuzivam velmi casto. Se Zasilkovnou nikdy zadny problem. Mozna jen lonske Vanoce trvalo doruceni dele, ale to je problem vsech zasilkovych spolecnosti. Co jsem resila mensi problemy tak to bylo s PPL a WEDO, kde byl problem v lenosti ridice. A vyhybam se DPD, protoze u nas je tak protivny ridic, ze s nim se potkat uz nechci :) No a Ceska posta kapitola sama o sobe, snad nejhorsi sluzby. Ale posledni dobou se to asi trochu zlepsilo (nebo jsem mela stesti).

    Reagovat na komentář

    Reagovat na komentář

    Se Zasilkovnou mam zatim nejlepsi zkusenosti

    Nevim, kdo psal tento, podle me tendencne ladeny clanek, ale Zasilkovna u me rozhodne a 100% vede pred vsemi ostatnimi. DPD taky funguje. Nejhorsi je suverenne a stale Ceska pista, vcetne jeji hrde propagovane Balikovny. Od cen az po kratkou oteviraci dobu v mensich mestech..Osobne se ji vyhybam, jak mohu.
    Mam pocit, ze toto psala konkurencni Ceska posta..

    Reagovat na komentář

    Konec Zásilkovny

    K novému roku přeju Zásilkovně za jejich ,,úspěchy" na trhu brzký konec.

    Reagovat na komentář

    zasilkovna

    nevym že by ak nedoruci vždy v pohodě sic pouzivam ale spokojenost vše je v lidech sou vanoce blázinec všichni maji stěžovat je pitomost

    Reagovat na komentář

    Paja

    Většinou nic nekomentuji ale teď udělám výjimku za sebe naprostá spokojenost kolikrát se až divím jak rychlé je doručení a i před Vánoci

    Reagovat na komentář

    Katastrofální služby

    Mám bohužel špatnou zkušenost. A né v době vánoc, to by ještě dalo pochopit. Nejeden Balík na měsíc ztracen a komunikace v reklamaci ještě horší. Tři týdny na odpovědi. Konkrétně region Unhošť. Jinde možná funguje. Ale já již nikdy více.

    Reagovat na komentář

    Nechápu kdo píše takové články. I v tomto datu mám balíček za 3 dny doma popř v boxu. A že se něco opozdí, to je pochopitelné… Navíc co jsem se bavil s řidičem, lidí nejsou schopni během 3 dnů vytáhnout zásilku z boxu. A oni musí pro ně jezdit a vracet odesílateli. Takže i takhle se jejich práce prodlužuje

    Reagovat na komentář

    Zásilkovna

    Čtyřikrát jsem si nechal poslat balík přes Zásilkovnu a pokaždé mi bylo zboží doručeno včas a jednou dokonce i s tří hodinovém předstihu než Zásilkovna uvedla v SMS správě.
    Se Zásilkovnou jsem velice spokojen.
    S operátorem Zásilkovny jsem také velice spokojen, je s ním příjemná komunikace a zásilku bezproblémů vyhledá.

    Reagovat na komentář

    Souhlasím

    Mám

    Mám výdejnu Zásilkovny v mé ulici.Přesto mi balíček přesunuli na výdejní místo, skoro mimo město, kam se nedostanu. Musela jsem žádat souseda o dovoz autem. Dělají to často, že nedodrží požadavek na místo výdeje.

    Reakce na Vladimír:

    Reagovat na komentář

    Zasilkovna

    Já poslala balíček v pondělí a ve středu byl na místě…cesta přes celou republiku. Za mě spokojenost

    Reagovat na komentář

    O tom tedy nevím..používám ji a až do Vánoc stíhá kazdy rok

    O tom tedy nevim. Oproti poště, která mi semtam nějaký balík rozbije, dodává zásilkovna az do Vánoc max. 3. den a v pořádku. Musím se zásilkovny zastat, protože na takovéto zprávy narážím poslední dobou často a připomíná mi to ,kampaň'… :O

    Reagovat na komentář

    ZÁSILKOVNA

    Já žádný problém nezaznamenal. Zboží jsem objednal v e-shopu 1.12.2022 a v zásilkovně vyzvedl 2.12.2022

    Reagovat na komentář

    Kdo platí tenhle reklamní článek? Je tu snad nějaká přepravní služba co nemá nikdy žádnej problém, vše doručí vždy včas, nic neztratí? Natož před vánoci? Používám všechny v ČR dostupné služby a že by to někdo dělal lépe? Nic neztratil nebo by byl komunikativněj­ší. Hmmm

    Reagovat na komentář

    Už raději nikdy Zásilkovnu

    Předposlední moji zásilku přesměrovali tam kde jsem ji nemohl vyzvednout.
    Na poslední zásilku čekám cca 10 dní na urgence reagují jen sporadicky.
    PPL je sice o něco dražší,ale dodají zboží max.za 2 dny.Končím se zásilkovnou

    Reagovat na komentář

    Vsude stejne

    Zasilkovna je super, kdyz vsechno funguje. Bohuzel oni asi ani nepocitali s tim, ze by neco mohlo pokazit.
    A kdyz uz se pokazi, tak komunikace je tristni, zasilku dohledava kdo ma zrovna cas (zadny dedikovany tym).
    To je tak, kdyz se investuje do reklam v casopisech na kridovem papire namisto do procesniho rizeni.

    Reagovat na komentář

    Zasilkovna je náhodou super

    Tak logicky nakupovat online těsně před Vánoci je to risk jinak za mě větší průser je česká pošta zasilkovna a balikovna je super a hlavně je to závislé na i na kraji u nás v ČR karlovarském je to celkem Oki

    Reagovat na komentář

    Katastrofa

    Ti, kterým se dosud nic nepříjemného nestalo rozumím, že nechápou do jaké nepříjemné situace se mohou dostat jiní. Sám jsem patřil ke spokojeným zákazníkům. Ale ve chvíli, kdy se dozvíte, že vám zásilkovna ztratí balík a na zákaznické lince operátor neumí zdůvodnit,jak k tomu došlo a následně zavěsí telefon, začíná mít člověk pocit, že je něco špatně. Na e-maily nikdo 2 dny nereaguje a když, tak se jen neustále omlouvají, jak je toho hodně. Vánoce jsou snad jen letos?!Ale zde již vzniká škoda jak na straně odesílatele, tak příjemce. Vymoci vrácení zaplacené částky je nemožné, minimálně po dobu reklamačního řízení na které velmi ráda zásilkovna spoléhá a o kompenzaci nemůže být ani řeč. Dále je tady skutečnost,že objednané zboží třeba ani není možné v ČR sehnat. Zásilkovnu už nebudu využívat, byť budu trestat sám sebe, že si pro balíky budu muset jinam, ale než absolvovat tyto komplikace znovu a trnout hrůzou jestli zboží přijde/nepřijde, podávat reklamace atd…těch pár kroků mi za to stojí.

    Reagovat na komentář

    Zásilkovna

    Se službami zásilkovny jsem velmi spokojená, nikdy žádný problém.

    Reagovat na komentář

    Nepodléhejte panice

    Velice často využívám služeb zásilkovny a nikdy nebyl žádný problém. A v případě vrácení balíčku má zásilkovna nejjednodušší postup.

    Reagovat na komentář

    spokojená zákaznice Zásilkovny

    Služby Zásilkovny používám často, během roku naprosto spolehlivě doručují na odběrné místo nebo do boxu do druhého dne, v těchto dnech tři dny maximálně, naposledy jsem dokonce objednala zboží v neděli 27.11.2022 a v pondělí následující den ve 14.00 bylo v Zboxu. Použití aplikace Zásilkovny je jednoduché a rychlé, podacích míst je hodně i u nás na malém městě, takže není problém si vybrat takové, kde nemusím čekat.
    A to nejdůležitější s balíky zacházejí velmi ohleduplně na rozdíl od ostatních přepravních společností, které téměř vždy balík poškodí, tedy minimálně obal, balíky jsou smáčknuté a potrhané, to se mi u Zásilkovny NIKDY nestalo. Výdejní místa mají otevřeno během celého dne a boxy 24 hodin denně, nemusím trčet doma u okna půl dne, jako když čekám na poštu a nebo PPL. Posílám a dostávám tak kolem 100 balíčků ročně a tímto slávu Zásilkovny šířím dál.

    Reagovat na komentář

    Pozor na hodnocení

    To je problém, že u každé služby v komentářích najdete stížnosti. Protože když je služba v pořádku, pochvaly píše málokdo. Ale už jsem odeslal i přijal přes Zásilkovnu stovky zásilek a nikdy nebyl problém. A nemusím psát ani adresu. Totéž nemohu říci o žádné službě České pošty. Služby jsou předražené a podivně tvořené, často nespolehlivé, fronty na přepážkách, ztracená zásilka, rozbitá zásilka s komplikovanou reklamací, podvody s trasováním zásilek, s nepřítomností příjemce …

    Reagovat na komentář

    Taky s nimi nemám problém.Večer převezmou a dopoledne to mám,i ze slovenska!!!!!

    Reagovat na komentář

    Zasilkovna

    No nevím k nám vozí balíky v čas a rychle. Navíc zásilkovna je podle mně nejlepší doručovací služba. To jestli údajně nestíhá je problém hlavně lidí, kteří nechávají vše na poslední chvíli jako vždy. Pokud někdo s touto službou má problém tak ten se dá velmi snadno vyřešit a bez nervů.

    Reagovat na komentář

    Reakce na rosa: Já tedy mám naopak se zásilkovnou špatné zkušenosti. V obchodě byla nabídka Zásilkovna do Alzaboxu, v den předpokládaného doručení mi napsali, že z důvodu obsazenosti Alzaboxu, zásilku přesouvají na jiné místo. Dva týdny jsem je urgoval než zásilku na daném místě složili.

    Reagovat na komentář

    Zásilkovna

    Já si hodně objednávám zboží a nechám si je dovážet Zásilkovnou. Nyní před vánocemi si myslím, že jsou ještě rychlejší než jindy. PPL jen v krajním případě, napíšou dojedeme … je to rozmezí tří hodin a máte „domácí vězení“, protože k dceři jezdí neochotná ženská a brble, když to má někde uložit. U Zásilkovny tohle nehrozí.

    Reagovat na komentář

    Omluv a

    Reakce na Ladislav Strnad: Sorry za překlepy, někdy jsou ruce na klávesnici rychlejší než hlava a tady nejde příspěvek editovat :-)

    Reagovat na komentář

    Zásilkovana nebo PPL....

    Zásilkovnu používám vyjímečně, v případech, kdy musím za dopravu platit, nebo když je to malej „kapesní“ balíček. V ostatních případech PPL. A to jak v soukromých zásilkách, tak v zásilkách, které si žádám jako živnostník. PPLka má výhodu, že mi to doručí až pod nos. U Zásilkovny musím nastartovat Barboru (Š-Fabia) a zajet si pro to 5 klilometrů.
    Doposud jsem neměl se zásilkovnou žádnej problém. Odchozí balíky ode mně zase chodí poštou, pokud zákaznice chce něco většího (nebo težšího) tak PPL. Naprostá pohoda. Ono to bude asi místně rozdílné, stejně jako stížnosti na fungování České pošty. Já s ní problém nemám, moje zákaznice taky nee, ale v diskusích (napříč internetem) se občas objeví hromada stížností. Takže jak říkám, posuzovat případ od případu a hlavně zacílit na konkrétní místa.

    Reagovat na komentář

    Nejsem spokojen

    Používám od začátku, úroveň služby stále klesá, nyní již je běžné, že doručí na jiné odběrné místo a za několik dní. Již se snažím vyhýbat této službě.

    Reagovat na komentář

    Chválím Zásilkovnu.

    Doručovali mi minulý a tento týden celkem čtyři balíky a nebyl sebemenší problém. Vše bylo do Z-boxu.

    Reagovat na komentář

    Já pokud to jde už začínám používat balikovnu.Objednal jsem si zboží přes zásilkovou z Česka a dostal ji až 4 objednal jsem si balík na Slovensku v pondělí v sedum ráno a v úterý jsem ho po 11 vyzvedával v balikovne toto bohužel u zasilkovny nehrozí a není to první případ této společnosti.

    Reagovat na komentář

    Chtěla jsem Zásilkovnu pochválit.

    Měla jsem v posledních dnech několik zásilek přes Zásilkovnu a byla jsem s dodáním spokojená. Žádný problém nebyl, oproti loňskému roku.

    Reagovat na komentář

Zajímavosti ze světa IT v e-mailu

Stačí odeslat svoji e-mailovou adresu


Nemusíte se obávat, váš e-mail ochráníme. Postupujeme podle těchto zásad a obchodních podmínek. Budeme vás pravidelně informovat o novinkách ve světě počítačů a technologií. Díky newsletteru snadno vyhodnotíme, jestli jsme se vám trefili do vkusu.




Komerční sdělení