Drobný motor, který mění pravidla hry
Moderní nábojový elektromotor byl vyvinut ve spolupráci společností MMT, Sonceboz a eBikeLabs. Poskytuje točivý moment až 70 Nm, disponuje možností rekuperačního brzdění a jeho převodový poměr je 22:1. Je také vybaven vestavěným snímačem točivého momentu, což umožňuje přirozenější a citlivější odezvy při šlapání.
Co ale překvapí nejvíc je jeho nízká hmotnost 2,5 kg. Na nábojový motor je to skutečně málo, zvlášť když uvážíme jeho vysoký točivý moment.
Systém je určen především pro jednorychlostní elektrokola a je plně integrován se softwarovou platformou eBikeOS. Nabízí rekuperační brzdění, imobilizaci proti krádeži a inteligentní přizpůsobení jízdy.

Sonceboz a eBikeLabs chystají revoluci, dostupnost už v roce 2027
Podle týmu výrobce Sonceboz, který dodává především do automobilového průmyslu, je motor v této chvíli ve fázi testování. Pokud vše dopadne dobře, komerční dostupnost se plánuje na začátek roku 2027.
Co se týče poskytovatele softwaru, není to poprvé kdy se společnost eBikeLabs prosazuje v oblasti špičkových elektrokol. Její software už pohání motor Virvolt 2000, který používají nákupní elektrokola Shwette, a jejich partnerská síť zahrnuje značky jako Cowboy a Vefaa.
Nový nábojový motor ale ztělesňuje i těsnější integraci hardwaru a softwaru motoru, který je od prvního dne navržen společně. To se na stále roztříštěnějším trhu s elektrokoly nevidí zas tak často.
Pokud v testech obstojí a zavedení do průmyslové výroby proběhne hladce, mohlo by se jednat o jednu z velmi zajímavých nových komponent v oblasti prémiových městských elektrokol. Díky zabudované technologii proti krádeži, bezproblémové integraci aplikací a působivému točivému momentu v malém balení je to přesně ten druh neviditelné inovace, která elektrokola posouvá zase o kus dál.