Přejít k hlavnímu obsahu

Nový hit pro městská elektrokola: revoluční nábojový motor má velké ambice

Jiří Palyza 03.07.2025
Elektromotor pro elektrokola v náboji kola
Zdroj: Midjourney (vygenerováno pomocí umělé inteligence)

Na veletrhu Eurobike 2025 měli návštěvníci možnost seznámit se s novým elektromotorem, který je umístěn v náboji kola. Byla to velká událost a konstruktéři do něj vkládají velké naděje. Vyniká totiž svými překvapivě malými rozměry a je určen především pro městskou elektro-cyklistiku. I další technické specifikace jsou více než slibné.

Kapitoly článku

Drobný motor, který mění pravidla hry

Moderní nábojový elektromotor byl vyvinut ve spolupráci společností MMT, Sonceboz a eBikeLabs. Poskytuje točivý moment až 70 Nm, disponuje možností rekuperačního brzdění a jeho převodový poměr je 22:1. Je také vybaven vestavěným snímačem točivého momentu, což umožňuje přirozenější a citlivější odezvy při šlapání.

Co ale překvapí nejvíc je jeho nízká hmotnost 2,5 kg. Na nábojový motor je to skutečně málo, zvlášť když uvážíme jeho vysoký točivý moment.

Systém je určen především pro jednorychlostní elektrokola a je plně integrován se softwarovou platformou eBikeOS. Nabízí rekuperační brzdění, imobilizaci proti krádeži a inteligentní přizpůsobení jízdy.

Nábojový motor Sonseboz
Zdroj: Sonceboz
Moderní nábojový elektromotor Sonseboz je určený především pro městská elektrokola. Váží 2,5 kg, nabízí točivý moment až 70 Nm a jeho převodový poměr je 22:1. Pokud vše půjde dobře, první kola s tímto pohonem uvidíme na začátku roku 2027.

Sonceboz a eBikeLabs chystají revoluci, dostupnost už v roce 2027

Podle týmu výrobce Sonceboz, který dodává především do automobilového průmyslu, je motor v této chvíli ve fázi testování. Pokud vše dopadne dobře, komerční dostupnost se plánuje na začátek roku 2027.

Co se týče poskytovatele softwaru, není to poprvé kdy se společnost eBikeLabs prosazuje v oblasti špičkových elektrokol. Její software už pohání motor Virvolt 2000, který používají nákupní elektrokola Shwette, a jejich partnerská síť zahrnuje značky jako Cowboy a Vefaa.

Nový nábojový motor ale ztělesňuje i těsnější integraci hardwaru a softwaru motoru, který je od prvního dne navržen společně. To se na stále roztříštěnějším trhu s elektrokoly nevidí zas tak často.

Mohlo by vás zajímat

Pokud v testech obstojí a zavedení do průmyslové výroby proběhne hladce, mohlo by se jednat o jednu z velmi zajímavých nových komponent v oblasti prémiových městských elektrokol. Díky zabudované technologii proti krádeži, bezproblémové integraci aplikací a působivému točivému momentu v malém balení je to přesně ten druh neviditelné inovace, která elektrokola posouvá zase o kus dál.

Zdroj: Electrek, Sonseboz

7 000 elektromobilů na palubě: čínské transportní monstrum míří do Evropy


Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme