Prvopočátky internetu jsou z dnešního úhlu pohledu poměrně úsměvně a pro mnoho uživatelů už téměř nepochopitelné. Jedním ze specifik té doby byly tzv. katalogy, které se snažily roztřídit obsah internetu do příslušných „šuplíků“. Pokud jste například hledali instalatérskou firmu, stačilo se proklikat kategoriemi »Stavební firmy | Instalatéři« a poté zvolit příslušný kraj či město. Tato navigace byla jednoduchá pro uživatele a výhodná pro firmy – nebylo nutné příliš přemýšlet a snažit se.
V současnosti, kdy na internetu existují miliardy stránek statisíců firem, je už něco takového nemyslitelné – čas od času lze na podobné katalogy narazit, ale jde buď o amatérské pokusy, nebo naopak o pozůstatky zmiňovaných „starých časů“ – takové internetové pyramidy.
Současným trendem je fulltextové vyhledávání, které by mělo rychleji nabídnout lepší výsledky než zmiňované katalogy – například po zadání dotazu „instalatér Brno“ se vám okamžitě zobrazí nabídky několika desítek firem.
Pro koho optimalizovat
Dříve než se pustíme do podrobnějšího popisu optimalizací, je nutné si nalít „čistého vína“. Ačkoliv lze všude narazit na pojem „optimalizace pro vyhledávače“, smutnou realitou je, že v současné době má smysl pouze optimalizace pro jediný vyhledávač, a to Google (u určité cílové skupiny ještě maximálně pro domácí Seznam).
Další podrobnosti najdete v Chipu 4/2015, který vychází 20. března.