Milovníci počítačových her vědí, jak nepříjemné je, když během vypjatých scén začne grafické kartě docházet dech a na monitoru se namísto plynulého obrazu začne objevovat jen rychle běžící slideshow. S trhaným obrazem a nepřirozenými chybami se bohužel setkáváme i u počítačů vybavených výkonnou grafickou kartou a nejmodernějšími procesory. Viníkem totiž není málo výkonný hardware, ale chyby v koordinaci mezi grafickou kartou a monitorem. Moderní LCD displeje jsou totiž nastaveny na pevnou obnovovací frekvenci 60 Hz a od grafické karty očekávají, že do nich bude posílat plně renderované snímky při shodné frekvenci 60 Hz, tedy přesně po 16,7 milisekundy. V takovém případě vykresluje monitor signál ideálně po řádcích shora dolů a zleva doprava. Tento způsob přenosu videosignálu funguje skvěle při práci se standardními aplikacemi, ale při přehrávání her mohou nastat problémy. V našm článku vám vysvětlíme, jak se dá optimalizovat spolupráce grafické karty a monitoru při frekvencích převyšujících 60 Hz a také v čem a proč se od sebe technologie AMD FreeSync a Nvidia G-Sync liší tolik, že jsou vzájemně nekompatibilní.
Celý článek najdete v Chipu 5/2016.