Prostor Virtuplexu zabírá kolem 600 metrů čtverečních, podle šéfa firmy Pavla Nováka se tak jedná o celosvětově unikátní „virtuální facilitu“. „Říkáme, že jsme největší v Evropě, ale nechceme v tom být nabubřelí – pokud někdo ví o něčem podobné velikosti, rádi se necháme poučit,“ říká Novák.
Právě díky značné velikosti se ve Virtuplexu dobře testují velké interiéry budov, prostory knihkupectví, nákupní centra, interiéry poboček bank, nebo třeba showroomy Škody Mladá Boleslav. Pavel Novák názorně předvádí, jak bude prostor vypadat, přemístí-li se bankomat z levé části prostoru do pravého, zvětší-li se květiny nebo se stolečky posunou do středu místnosti. Lze si otestovat také například interiéry automobilů, měnit jejich barevné kombinace a pohrávat si s celkovým vzhledem.
Používají se zde headsety se zorným úhlem kolem 170 stupňů, připojené k backpackům, které uživatel virtuální reality nosí na zádech. „K nevolnosti z pohybu – motion sickness – v naší virtuální realitě téměř nedochází,“ říká přesvědčeně Pavel Novák. Samozřejmě, po přechodu do reálného světa je potřeba se trochu „aklimatizovat“ a odpočinout si v k tomu určených prostorách (součástí Virtuplexu je zasedačka, prostory k diskuzím).
Podívejte se na naši video-reportáž (stopáž: 4 minuty 38 vteřin).