Chtěli byste sledovat například Formanův snímek Amadeus s nasazenou přilbou na hlavě ve virtuální realitě? Tahle představa možná vypadá podivně. Je však možné na ní ukázat, proč je virtuální realita specifickým médiem, které s největší pravděpodobností nikdy nenahradí klasické filmy.
Teprve v nedávné době začaly vznikat zcela nové snímky, kterých se můžeme účastnit prostřednictvím headsetů pro virtuální realitu, jako je například zařízení Samsung Gear VR nebo kartonové brýle Google Cardboard. Chceme-li ale, aby účastník virtuální reality sledoval děj, musíme ho k tomu neustále vést pomocí filmové řeči, obrazu a především zvuku. V současnosti se pro VR filmy teprve hledá prostor na trhu, protože se ukazuje, že tento typ média se nehodí pro dlouhometrážní filmy. Divák ve virtuální přilbě vydrží maximálně několik desítek minut, takže stopáž běžného VR filmu se zpravidla pohybuje mezi dvaceti až čtyřiceti minutami.
Jak se bude vyvíjet technologie pro VR filmy a je možné sledovat VR filmy v kolektivu, nebo se jedná o čistě individuální záležitost? Pokud se chcete dozvědět víc, přečtěte si článek v novém Chipu. Srpnový Chip je v prodeji od 28. července.
Dokumentární VR film o výstupu na Mount Everest

Koupit časopis Chip
Chip je možné číst v tištěné nebo v digitální podobě na mobilech, tabletech a počítačích.