Válka mezi hollywoodskými studii, hudebním průmyslem, vydavateli a piráty už trvá řadu let. Čas od času se podaří firmám a institucím piráty porazit, obvykle však „tahají za kratší konec“. Místo aby si ale uvědomily nesmyslnost tohoto boje a vyzkoušely nové taktiky a způsoby prodeje, pokouší se vymyslet stále lepší a lepší „protipirátské ochrany“. Ty pochopitelně piráti prolomí během několika dnů, následky jejich nasazení však obvykle nese zákazník – nejčastěji v podobě omezeného použití nosiče. A bude hůř: podíváte-li se na aktuální návrhy amerických politiků a na nejnovější projekty zábavního průmyslu, zjistíte, že v budoucnu bude mít potenciální zákazník na výběr pouze mezi ztrátou soukromí a omezenými možnostmi využívání nosiče. Pokud bude mít navíc nakupující smůlu, může se dostat přímo do zuřící kybernetické války.
Článek najdete v CHipu 12/2013.
Naprostá většina ochran je vždy prolomena: i Cinavia, která chrání nosiče Blu-ray.