Menu
CHIP Speedtest
Časopis Chip

Které jezdí více samo?

Které jezdí více samo?

Měli jsme možnost vyzkoušet si tři vozy vybavené nejmodernějšími asistenčními systémy

Koupit digi vydání Koupit tištěné vydání

Automobilový průmysl nabírá vysoké tempo v oblasti digitalizace. Zatímco dříve se elektronické systémy aut obměňovaly v intervalu čtyři až pět let, dnes představují automobilky technické novinky nasazené v produkčních modelech i dvakrát ročně. Navíc se nové asistenční systémy a technologie na propojení vozu s internetem neobjevují jen v nejdražších top modelech jednotlivých značek, ale stále častěji i ve vozech (nižší) střední třídy. Spíše výjimečně jsou ale pokročilé asistenční a multimediální systémy propojené s internetem součástí základní výbavy vozu. Nejčastěji se jedná o příplatkovou výbavu, za kterou si automobilka nechá velmi dobře zaplatit. Výsledná cena vozu, vybaveného například adaptivním tempomatem, asistentem pro jízdu v pruzích, navigací využívající mapy Google a LTE modemem s vlastní Wi-Fi vyšplhá o mnoho desítek tisíc. O to více se při pořízení nového vozu vyplatí nastudovat si, co jeho pokročilé technologie zvládnou, v jakých krizových situacích mohou pomoci a o kolik zvýší komfort cestování.

Měli jsme možnost vyzkoušet si nový Mercedes třídy E a dva nejnovější modely Audi: A5 a SQ7 – tři vozy vybavené nejmodernějšími asistenčními systémy pro bezpečnější a pohodlnější jízdu. Která z automobilek je ve vývoji dál a kde mají systémy na pomezí autonomního řízení svoje slabiny? Dočtete se v únorovém Chipu.

auta

Tento a další zajímavé články můžete číst hned

Navíc získáte řadu užitečných plných verzí softwaru

Kupte si jednotlivá vydání Chipu nebo výhodné předplatné.
Nákup Chipu
Předplatné / nákup chipu Digitální edice chipu Aktuální vydání
¨