Přejít k hlavnímu obsahu

Vyzkoušeno: Ford Puma Gen-E - městská šelma

Radek Kubeš 30.11.2025

Ford Puma Gen-E startuje na celkem zajímavé ceně a nabízí pouze jednu motorizaci (s elektromotorem na přední nápravě) a velikost baterie. My jsme měli možnost vyzkoušet vůz ve variantě Premium.

Kapitoly článku

Novou Pumu nepřehlédnete

Ford označuje svůj elektrický model Puma Gen-E jako SUV, my bychom se přiklonili spíše ke kompaktnímu, mírně zvýšenému crossoveru. To ale není důležité – spíše se soustřeďme na celkem extravagantní design, který, obzvlášť v barvě Electric Yellow, určitě nepřehlédnete.

Zvenku se vůz nezdá tak prostorný, jako po usednutí za volant. A už vůbec nenaznačuje, kolik místa nabízí jeho zavazadelník. Pod podlahou, kterou lze ukotvit ve dvou úrovních výšky, se totiž skrývá ještě objemná plastová vana (GigaBox). Další prostor, třeba na uložení nabíjecího kabelu a povinné výbavy, se nachází pod kapotou.

Univerzální platforma

Na rozdíl od dříve testovaných modelů Capri a Explorer je Puma Gen-E postavená na univerzální platformě Fordu. Ta umožňuje zástavbu jak spalovacího motoru, tak elektrického pohonu. 

V interiéru vítáme i klasická tlačítka, byť by jich samozřejmě i zde mohlo být více. Displej infotainmentu je umístěn na šířku a použité prostředí je jiné než u modelů Explorer a Capri. Nechybí bezdrátová nabíječka s neklouzavým povrchem ani možnost bezdrátového připojení mobilů přes Android Auto a Apple CarPlay. A audiosystém Bang & Olufsen s 10 reproduktory, který je součástí varianty Premium, hraje opravdu skvěle.

Snadné ovládání asistentů 

Celkově působí interiér stroze, ale to je asi záměr. Materiály jsou kvalitní, nic nevrže a všechny ovládací prvky jsou snadno v dosahu. Překvapí snad jen tvar volantu – obdélník nastojato se v autech moc nevidí. Co musíme rozhodně vyzdvihnout je řešení povinných asistenčních systémů. Kontrola dodržování rychlosti zde opravdu plní svoji funkci – řidiče jemně upozorní, ale nerozptyluje a neobtěžuje. Ani jednou během testování nebyl důvod ji vypínat. O přítomnosti systému sledování pozornosti řidiče jsme ani nevěděli. A kdo nechce používat aktivní vedení vozu v jízdním pruhu, prostě dvakrát stiskne tlačítko na volantu. Jak jednoduché a na dnešní poměry opravdu geniální.

Příplatková výbava

V rámci příplatkové výbavy byl náš vůz vybaven kompletní sadou asistenčních systémů (22 000 Kč), vyhřívaným čelním sklem, volantem a předními sedadly (16 000 Kč) i panoramatickou střechou (26 500 Kč). Ta ale hodně snižuje strop, takže vyšší řidiči si ji asi odpustí. Ani za příplatek nelze mít elektricky nastavitelné sedačky, tepelné čerpadlo nebo rychlejší dobíjení.

Nízká spotřeba

Puma Gen-E se asi bude pohybovat především po městě. Za tímto účelem je vůz perfektně ovladatelný, je z něj dobře vidět (až na velmi malá zpětná zrcátka) a má 360° kameru se skvělým obrazem. Se 123 kW (168 k) je vůz příjemně svižný a jeho výkon krotí rekuperace s možností jednopedálového ovládání.

Ford uvádí kombinovanou spotřebu 13 kWh/100 km a WLTP dojezd 376 km. Obě hodnoty můžeme bez zaváhání potvrdit – v případě převažující jízdy po městě je spotřeba dokonce ještě nižší. Elektrická Puma samozřejmě zvládá dálniční rychlosti, ale už jí trochu dochází dech. Na okreskách je jistější a využije nízké těžiště i okamžité zrychlení. Na 100kW nabíječce se baterie dobije z 10 na 80 % už za 23 minut – to si asi ani nestihnete nakoupit v supermarketu.

Náš závěr

Celkově je Ford Puma Gen-E velmi podařené, úsporné a příjemné městské auto na každodenní dojíždění.Retry

Specifikace

Ford Puma Gen-E Premium

Motor 123kW elektromotor na přední nápravě
Baterie / maximální výkon dobíjení 54 kWh / 100 kW
Dojezd dle WLTP 376 km
Rozměry 4 214 × 1 930 × 1 555 mm
Objem zavazadlového prostoru 574 l
Cena (testovaný vůz) od 659 000 Kč s financováním Ford Credit (774 500 Kč)

Máte k článku připomínku? Napište nám

Mohlo by se vám líbit








Všechny nejnovější zprávy

doporučujeme